A média és a kommunikációs szektor vezetői ebben az évben már többször is megemlítették, hogy a hírszolgáltatásért pénzt kérnének a felhasználóktól - elsőként legalább a mobilkészülékek felhasználóitól, akiket talán könnyebben lehet rávenni, hogy pár dollárt fizessenek a folyamatos hírszolgáltatásért. A törekvés úttörője a CNN: a hírtelevízió és hírügynökség iPhone-szoftvere két dollárba kerül.
A program egy hónappal azután kerül ki, hogy a News Corp. vezérigazgatója, Rupert Murdoch bejelentette: előfizetési díjat kér majd a Wall Street Journal mobil hírszolgáltatásáért: október 24-től hetente 2 dollárt kell majd kiadni érte, illetve egyet, ha a felhasználó előfizeti a papíralapú vagy internetes WSJ-verziót is.
A CNN vállalkozásának sikere vagy bukása mindenesetre precedenst teremthet többi médiatársaság számára is. Mivel a reklámbevételek egyre inkább átvándorolnak tőlük a honlapokhoz, ezért nekik is mindent meg kell tenniük, hogy másféle forrásokhoz jussanak.
A CNN vezetősége meg van arról meggyőződve, hogy fizetős szoftverük sikeres lesz, ugyanis úgy gondolják: az általuk nyújtott szolgáltatás sokkal jobb, mint az ingyenesek.
A program egyik nagy vonzereje például, hogy az olvasók tulajdonképpen csatlakoznak a riporterek csapatához azáltal, hogy saját képeiket és videóikat feltölthetik az iReport segítségével - hasonlóan a CNN honlapjához. Emellett a CNN a televízióshoz hasonló szolgáltatásokat is tervez: élőben nézhetik a mobiltulajdonosok a legfrissebb és legfontosabb híreket.