Az internetes biznisz újabb területére teszi be a lábát a Google: online könyvesbolt indítását jelentette be a cég, ami kizárólag elektronikus könyvekkel fog foglalkozni, és várhatóan komoly konkurenciát jelent majd az Amazonnak és a Barnes and Noble-nek az ebookok piacán. Bár a hagyományos könyvekhez képest a monitoron olvasható vagy ebookolvasóra letölthető könyvek piaca ma még eltörpül (nagyjából az 5 százaléka az eladásoknak), dinamikusan nő. Ezt jól jelzi, hogy a könyvpiac idei legnagyobb durranásának számító új Dan Brown regényből az Amazonon az első néhány napban több fogyott ebook formájában, mint a papíralapúból.
A Google Editions 2010-ben nyit, 500 ezer könyvből álló kínálattal. Hogy az amúgy is elég zavaros ebook-piacot (ahol több formátum, és rengeteg ebookolvasó kütyü küzd az uralomért) még jobban felkavarja, az új bolt nem áll be egyik szabvány mögé sem, és a könyveket a böngészőben való olvasásra optimalizálja, vagyis ezen keresztül az Androidot, illetve Chrome OS-t futtató eszközökre szánja elsősorban. Érdekes módon ezzel éppen az ősellenség Microsoft pártjára keveredik a Google: nemrég Steve Ballmer jelentette ki, hogy a pécét tartja a tökéletes ebook-olvasónak, és feleslegesek a direkt erre épített eszközök, mint az Amazon Kindle-je, a Barnes and Noble Athenája, vagy a Sony és az Asus saját olvasói.
Az Editions üzleti terve az Apple App Store-jára emlékeztet: minden könyv eladása után az ár 63 százalékát kapja meg a könyv kiadója, és 37 marad a Google-nél. Lehet külső boltokba is bekötni az Editions kínálatát, ilyen eladásoknál csak 45 százalék marad a kiadónak, a linkelő bolt és a Google osztozik a maradék 55-ön.
A cég nem győzi eleget hangsúlyozni, hogy a bolt teljesen független a Google Book Search projekttől, aminek célja a világ legnagyobb könyvtárának létrehozása, ahol beszkennelt könyvek milliói elérhetőek teljesen ingyen.