Börtönbe kerültek a játékpénztolvajok
A kínai állami Hszinhua hírügynökség beszámolója szerint egy bűnbanda körülbelülötmillió játékos fiókjának az adatait kaparintotta meg trójai férgek terjesztésével, majd az azonosítók birtokában hozzáfért a profilokon tárolt különféle virtuális javakhoz, például tárgyakhoz és játékpénzhez. Ezek eladásából 27 millió forintnak megfelelő jüant szereztek.
A bíróság összesen 950 ezer jüan (23 millió forint) pénzbírságra, és a csoport egyes tagjait 3 év börtönbüntetésre ítélte. A hatóságok látókörébe más személyek is kerültek, a vád szerint összesítve akár 30 millió jüan (850 millió forint) kárt is okozhattak a sértetteknek. A további bandatagok ügyében később születik majd ítélet.
Az internetalapú számítógépes játékok népszerűek Kínában és a távol-keleten. A Plus Eight Star tanácsadó cég szeptember adatai szerint tavaly 5 milliárd amerikai dollárnak megfelelő összeget költött a lakosság olyan eszközök vagy szolgáltatások megvásárlására, melyek csak a számítógép monitorán rajzolódnak ki: virtuális karakterekre, virtuális bútorokra, e-pecabotokra, sőt pingvinöltözékre. Bármi, amivel az interneten játszani lehet, kelendő termék.
Kína legnépszerűbb közösségi felülete, a csupán négy éve üzemelő QZone mögött álló Tencent Holdings vállalat a nehéz gazdasági környezet ellenére a második negyedéves üzleti jelentésében 85 százalékos nettó profitnövekedésről számolt be a tavalyi év ugyanezen időszakát viszonyítási alapul véve, és összesen 1 milliárd dollár bevételt könyvelt el 2008-ban. Figyelemre méltó, hogy az óriási összeg csupán 13 százaléka érkezett hirdetési bevételekből.