Tévé és mobil növeli az LG nyereségét
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Elemzők szerint egyre jobbak az LG kilátásai, mert nő a tévék és az okostelefonok piaca. Az LG a világ harmadik legnagyobb mobilgyártója a Nokia és a Samsung után.
A dél-koreai elektronikai konszern a 2009. december 31-én zárt negyedik negyedévben 297,2 milliárd won (256,2 millió dollár) adózott eredmény ért el, szemben az előző év azonos periódusában elszenvedett 671,3 milliárd won veszteséggel. A teljes globális értékesítési árbevétel 6,8 százalékkal 14,27 ezer milliárd wonra emelkedett 13,37 ezer milliárdról, az üzemi eredmény pedig 446,7 milliárd wonra 101,4 milliárdról.
A tényleges negyedik negyedévi nyereség elmaradt Dow Jones Newswires által megkérdezett szakértők előrejelzésének 395,9 milliárd won átlagától, a telefonkészülék üzletág marketing kiadásainak alulbecslése miatt.
David Jung pénzügyi igazgató elmondta, hogy erősítik a marketinget az okostelefonok piacán. Az év második felében számos új modellt mutatnak be, és a cég nemrég közölte, hogy az idén 140 millió mobiltelefont akarnak eladni, 20 százalékkal többet mint tavaly. Tavaly az LG 117,9 millió mobiltelefon készüléket értékesített a 2008-as 100,7 millió után.
Mutatósabb kijelzők
Az LG eredményességét javította befektetéseinek jövedelmezősége is, például az LG Display-ben lévő 37,9 százalékos részesedése után. A vállalat az elmúlt héten jelentette be, hogy az előző évi veszteség után az idei negyedik negyedévet a vártnál magasabb nyereséggel zárta.
A lapostévé gyártásával foglalkozó üzletág 271,6 milliárd won üzemi eredményt ért el a negyedik negyedévben, szemben az egy évvel korábbi 30,8 milliárdos veszteséggel. Az üzletág értékesítési árbevétele 18 százalékkal 5,884 ezer milliárd wonra emelkedett az egy évvel korábbi 4,986 ezer milliárdról.
Tavaly az LG 16,2 millió lapostévét adott el és ezzel a világpiac 11 százalékát szerezte meg. Az idén 25 millió készülék eladását tervezi és 15 százalékos piaci részesedés elérését tűzte ki célul.
Hőveszteség
A légkondicionáló üzletág forgalma a negyedik negyedévben 9,4 százalékkal 619,9 milliárd wonra csökkent 684,4 milliárd wonról, üzemi vesztesége pedig 8,9 milliárd wonra csökkent 11,3 milliárd won veszteségről egy évvel korábban.
A társaság háztartásigép üzletágának árbevétele 6,8 százalékkal 2,466 ezer milliárd wonra emelkedett 2,310 ezer milliárdról. Az üzletág negyedik negyedévi üzemi eredménye 75,7 milliárd won, szemben az egy évvel korábbi 50,2 milliárd won üzemi veszteséggel.