A felmérés szerint kábeltelevíziók reklámbevételeinek növekedését a megkérdezettek közel kétharmada prognosztizálta, míg csökkenést mindössze a válaszadók tizede jósolt.
Az országos televízióknál fordított ez az arány, a kutatásban részt vevők fele voksolt a csökkenés mellett, a növekedésre pedig 30 százalék látott esélyt.
A napilapok, magazinok, rádiók esetében a többség – 73, 63, illetve 68 százalékos arányban – visszaesést valószínűsített, és körülbelül 15-25 százalék közöttire tehető azok aránya, akik a változatlan bevételeket tartják elképzelhetőnek. Lehetséges növekedésről a napilapoknál csupán 3, a magazinoknál 13, a rádióknál pedig 17 százalék számolt be.
A kutatásban résztvevők 40 százaléka mondta azt, hogy saját vállalatának médiaköltései nem változnak a második negyedévben 2009 hasonló időszakához képest, és 10 százalékkal többen állították, hogy növelik (34 százalék) kiadásaikat, mint ahányan csökkentik (24 százalék).
A Médiaindex bázisértéke – ha a kedvező és kedvezőtlen várakozások ugyanakkorák lennének - 1000 pont lenne, de mivel az esetek nagyobb részében inkább csökkenést várnak, az index esett, értéke 985.
Az eredmény javuló tendenciát mutat, az első negyedéves felmérésben ennél alacsonyabb, 972 volt ez az érték. Akkor ugyanis pesszimistábbak voltak a megkérdezettek.
Az országos csatornáknál például a jelenlegi 29 százalékkal szemben mindössze 5 százalék látott előre növekedést, de az internet esetében is alacsonyabb volt a bővülésre utaló szám, a mostani 83 százalékkal szemben mindössze 71.
A rádiókra vonatkozóan is optimistább becslések születtek a második negyedévben, körülbelül kétszer annyian vetítik elő a növekedést ennél a médiumnál, mint három hónapja.