Már majdnem az ország fele tévézik digitálisan
Az összes előfizető között a digitális szolgáltatásra előfizetők aránya áprilisban 48,7 százalékra nőtt a márciusi 48,2 százalékról.
Az NHH becslései szerint a 3,8 millió magyarországi háztartásból hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom, Invitel, UPC, FiberNet, DIGI, PR TELEKOM, Zelka, TARR, TvNetWork, ViDaNet, PARISAT, RubiCom, HD Platform és Hello HD) április végén összesen 2,517 millió előfizetést tartottak nyilván, 8 ezerrel többet, mint egy hónappal korábban.
Valamennyi szolgáltatást figyelembe véve a UPC a piacvezető, 30,9 százalékos piaci résszel. A második Magyar Telekom (T-Home) a piaci részét 23,8 százalékra növelte, míg a harmadik DIGI piaci része 23 százalék.
A digitális előfizetéseken belül 447 ezer a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma és 778 ezer a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése nem változott, maradt a márciusi 30,9 százalék áprilisban is, míg az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 51,3 százalékra csökkent.