A Facebook legnagyobb játékszolgáltatója 13,5 milliárd jent, vagyis 147 millió dollárt kapott a japán Softbanktól – állítja két, a megállapodást ismerő forrás.
A két cég megegyezett abban, hogy közösen promotálják a Zynga játékait a Softbank mobilszolgáltatón keresztül – főként Japánban, de más országokban is. A két cég szóvivője nem kívánta kommentálni a hírt.
A Zynga havi 237 millió aktív felhasználóval vezető a közösségi játékok piacán, és a hét legnépszerűbb játékból hat az övé. A Zynga leghíresebb játéka a Farmville, amit közel 80 millióan játszanak a Facebookon, de az oldalon elérhető játékok népszerűségi toplistáján az első tízből hét, illetve az összes alkalmazás listáján a top 10-ből öt Zynga-fejlesztés. A cég egyébként más platformokra is gyárt játékokat, így MySpace-re, MSN-re, My Yahoo-ra és iPhone-ra.
A Softbank Japán harmadik legnagyobb mobilszolgáltatója, az idén a részben magyar alapítású Ustreambe fektetett húszmillió dollárnyi tőkét, de további tőkét is befektet a következő időszakban. Vagyis 20 millió dolláros azonnali befektetésről van szó, és egy 55 millió dolláros, 2011-ben lejáró opcióról. Ezzel a Softbank a Ustream legfőbb részvényesévé válik.