Az amerikaiak a neten töltött idő negyedét facebookozással, vagy valamelyik másik cég hasonló közösségi szolgáltatásával töltik, online játékkal pedig már többet foglalkoznak, mint emailek küldözgetésével – derült ki a Nielsen legutóbbi kutatásából.
A netezés negyede a közösségé
Jelenleg a netezésre fordított idő 22,7 százalékát teszik ki a közösségi szolgáltatások és blogok, ami 43 százalékos növekedést jelent az elmúlt év azonos időszakához képest. Online játékokkal minden tizedik percüket töltik az amerikaiak, ami tízszázalékos növekedést jelent, miközben az emailezés részesedése 28 százalékos visszaesés után 8,3 százalékra csökkent a teljes netezési időn belül.
Az egyéb weboldalak szintén jelentős, 19 százalékos visszaesést produkáltak, ma már csak az aktivitás 4,4 százalékát adják, míg cseteléssel idejük 4 százalékát töltik az amerikaiak. Ez már majdnem annyi, mint az online videónézésre fordított 3,9 százaléknyi idő.
A piac átalakulásáért leginkább a Facebook felelős, ami saját kategóriájából 85 százalékot hasít ki. Ez azt jelenti, hogy az amerikaiak tíz percből átlagosan legalább kettőt az ötszázmillió felhasználóval büszkélkedő közösségi oldalon töltenek, ami szinte új internetként funkcionál. Sokan itt leveleznek, csetelnek, küldenek hangulatjelentést magukról.
A piac ugyanakkor nem egységes, mert a mobilokon még mindig az emailezés a legnépszerűbb a közösségi szolgáltatások után.