Nem jött be az online GTA
További Tech cikkek
- Az Instagram ezentúl korlátozza a politikai tartalmakat
- Japán szigorítana a mesterséges intelligencia fejlesztésén
- Elképesztő változáson esik át a Waze
- Fél évig akár féláron is használhatják a vezetékes internetet a Digi előfizetői
- Aggódik az Apple az iPhone miatt, biztonsági kockázatokat rejthet egy uniós szabályozás
Az APB 2010 egyik legnagyobb várakozással övezett videojátéka volt, és a Grand Theft Auto gengszteres, autósüldözéses receptjét emelte át online formába: a bűnbandák összes tagját, és a rendőröket is a játékosok alakították.
A játék sok halasztás után végül július közepén jelent meg, de nemcsak az Index kritikusának nem tetszett, a nemzetközi gémersajtó sem volt elájulva tőle, a Gamerankings.com statisztikái szerint alig 62%-os átlagos értékelést kapott a magazinoktól és weboldalaktól. Bár az előfizetők számát a kiadó titokban tartja, valószínűleg ez sem lehetett túl sok, ugyanis a fejlesztő Realtime Worlds csapatától most kirúgtak 60 embert, a jelenlegi fejlesztéseket (többek között a játékra épülő MyWorld közösségi alkalmazást) leállították, és ha nem találnak sürgősen vevőt a cégre és a játékra, rövid időn belül bezárják mindkettőt. Az APB szerverei egyelőre nem állnak le.
A skóciai központú Realtime Worlds Európa legnagyobb független játékfejlesztő stúdiói közé tartozott. A BBC-nek nyilatkozó brit illetékesek szerint ez is egy figyelmeztető jel arra, hogy jobban oda kellene figyelni a videojáték-iparra, és a kreatív fejlesztéseket állami támogatással és adókedvezményekkel segíteni. Jelenleg ezt teszi például Kanada, ami miatt több nagy játékkiadó is több száz fős óriásstúdiókat telepített az országba, Vancouver és Montreal pedig pár év alatt a világ játékfejlesztésének legfontosabb központjai közé léptek elő.