Újságelőfizetési rendszer készül iPadre
A San José Mercury News információi szerint az Apple kap az alkalmon, nem várja meg, míg tucatjával jelennek meg az olcsó androidos táblagépek, és még a konkurencia előtt nekiáll újságelőfizetési rendszerrel bővíteni az App Store-t.
A hivatalosan meg nem erősített hírek szerint a rendszer az Apple szokásos tarifáját kérné el (30 százalék az előfizetés árából), és ezen felül 40 százalékot a digitális újságokba kerülő hirdetések bevételéből. A hirdetési biznisz fellendítésére a cég egy olyan rendszert vezetne be, ahol az előfizetők árengedményért cserébe beleegyezhetnének, hogy az Apple felhasználja a személyes adataikat célzott hirdetések eladásához.
Az App Store-ban már most is lehet újságok digitális verzióit vásárolni, illetve elő is fizetni rá, a Wall Street Journal iPades kiadása például heti négy dollárba kerül. A pletykák szerint nem azért lassú az újságok táblagépre költözése, mert technikailag nehéz lenne megoldani a digitális verziót, inkább a kiadók és az Apple közti egyezkedés megy lassan. Ezt gyorsítaná fel egy általános, átlátható rendszer bevezetése.
Az Apple szóvivője a szokásos módon annyit reagált a hírre, hogy nem kommentálnak pletykákat és spekulációkat.