Újságelőfizetési rendszer készül iPadre

2010.09.16. 11:45
Amióta a Wired amerikai techmagazin nyár elején megjelent az első, direkt iPadre optimalizált digitális számával, minden újságkiadó cég táblagépes kiadásokban gondolkodik, és ebben látja a kiutat a nyomtatott sajtó évek óta tartó haldoklásából.

A San José Mercury News információi szerint az Apple kap az alkalmon, nem várja meg, míg tucatjával jelennek meg az olcsó androidos táblagépek, és még a konkurencia előtt nekiáll újságelőfizetési rendszerrel bővíteni az App Store-t.

A hivatalosan meg nem erősített hírek szerint a rendszer az Apple szokásos tarifáját kérné el (30 százalék az előfizetés árából), és ezen felül 40 százalékot a digitális újságokba kerülő hirdetések bevételéből. A hirdetési biznisz fellendítésére a cég egy olyan rendszert vezetne be, ahol az előfizetők árengedményért cserébe beleegyezhetnének, hogy az Apple felhasználja a személyes adataikat célzott hirdetések eladásához.

Az App Store-ban már most is lehet újságok digitális verzióit vásárolni, illetve elő is fizetni rá, a Wall Street Journal iPades kiadása például heti négy dollárba kerül. A pletykák szerint nem azért lassú az újságok táblagépre költözése, mert technikailag nehéz lenne megoldani a digitális verziót, inkább a kiadók és az Apple közti egyezkedés megy lassan. Ezt gyorsítaná fel egy általános, átlátható rendszer bevezetése.

Az Apple szóvivője a szokásos módon annyit reagált a hírre, hogy nem kommentálnak pletykákat és spekulációkat.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM