Dél-Korea aratott a World Cyber Gamesen
Az idei nagydöntőt a helyszínen 32 ezer néző drukkolta végig, az élő online közvetítésbe pedig több mint tízmillióan csatlakoztak be a négy napos verseny alatt. 58 ország 450 játékosa küzdött az érmekért (és a negyedmillió dollár összdíjazásért) tíz versenyszámban.
Idén fordult elő először, hogy a magyar csapat távol maradt a döntőtől – ezt a szervezők azzal indokolták, hogy a főszponzor Samsung az eddig nem sok sikert felmutató magyar helyett idén más országok csapatainak kiutaztatását támogatta.
Ahogy várható volt, a dél-koreaiak domináltak a versenyen, három arany, két ezüst és három bronzéremmel. A szintén esélyesnek tartott kínaiak egy szem ezüstöt, az amerikaiak egy aranyat és egy bronzot vittek csak haza. A koreai fölény főleg az országban nemzeti sportnak számító stratégiai játékokban, Starcraftban és Warcraft 3-ban volt nyomasztó. A két versenyszám hat érméből csak egy jutott nem koreainak: a holland Manuel Schenkhuizen, vagy ahogy gémer körökben ismerik, Grubby fért fel a dobogó második helyére Warcraft 3-ban.
A hagyományosan egyik legnagyobb várakozással övezett versenyt, a Counter-Strike-ot (ez az egyetlen csapatjáték a WCG-n) az ukrán csapat nyerte, a döntőben a dánokat legyőzve. FIFA-ban továbbra is a németek a legjobbak, az európaiaknak emellett csak a két autóversenyben, Trackmaniában és Forzában termett babér, igaz, ezekben a hat éremből ötöt elvittek. Guitar Heróban amerikai bajnokot avattak, a nálunk szinte ismeretlen Carom 3D biliárdszimulátorban két brazil játékos játszotta a döntőt, az egyetlen verekedős játékban, Tekken 6-ban pedig koreai-japán harc volt az érmekért. A teljes eredménylista itt olvasható el.
Jövőre Kínában lesz a WCG nagydöntője, a meghívott országok listája egyelőre nem ismert, ahogy a versenyszámoké sem - ez ugyanis minden évben változik, attól függően, hogy éppen milyen játékok a legnépszerűbbek (és persze a nagy játékkiadók is erősen lobbiznak a saját játékaik műsorra tűzése mellett, hiszen ez óriási reklámot jelent nekik).