![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
A harmadik negyedévben az Apple kezében összpontosult az új generációs táblagépek piacának közel egésze. A Strategy Analytics által publikált forgalmi adatok szerint az időszakban 26 százalékos növekedés után 4,4 millió tablet talált gazdára világszerte, és ezek 95 százaléka iPad volt. Az Apple dominanciája annak fényében egyáltalán nem meglepő, hogy a komolyan vehető versenytársak csak több hónapnyi fáziskéséssel, a jelenlegi negyedik negyedévben kezdik piacra dobni rivális termékeit.
„A tabletháború megkezdődött. Az Apple az ismert márkanevére, kiterjedt kiskereskedelmi hálózatára és felhasználóbarát tervezési elveire alapozva milliárd dolláros globális piaccá fejlesztette a táblagépek szegmensét” – magyarázta a Reuters-nek Neil Mawston, a Strategy Analytics elemzője.
![000T GYI0062230683](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/177/1778/17782/1778235_987979cb8c36db71b360e8f1a7dd9962_wm.jpg)
A szakértő elmondta: jelenleg a domináns iOS mellett szerény 2,3 százalékos részesedéssel az Android a második legelterjedtebb operációs rendszert ebben a termékkörben. A Google rendszerének befolyása azonban már a negyedik negyedévben látványosan nőhet, köszönhetően az olyan készülékek megjelenésének, mint amilyen a Samsung Galaxy Tab.
Egy nemrég készült amerikai közvélemény-kutatás szerint azonban az iPad vonzereje a konkurensek felbukkanása ellenére sem csökken látványosan. A ChangeWave Research azt találta, hogy a megkérdezettek negyede tervez tabletet venni, nyolcvan százalékuk azonban konkrétan iPadben gondolkozik. A RIM PlayBookot 8, a Galaxy Tabot 3, a HP Slate-et 2 százalékuk választaná csupán.
A Gartner előrejelzése szerint 2011-ben közel háromszor annyi, 54,8 millió tablet fogy majd, mint az idén.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)