Schmidt Pál még Schmitt Pálnál is népszerűbb
Facebook-bejelentkezés, játékok, Király L. Norbert, focivébé, pizza, „Schmidt” Pál, használt autó – ez érdekelte a legjobban a magyar netezőket 2010-ben a Google trendfigyelője, a Zeitgeist szerint. Nem ez volt a legjobb évünk, az biztos.
A leggyorsabban növekvő trendek közül a Facebook után a második két webes játék, a Farmerama és a Grepolis; a legnépszerűbb keresőkifejezések között első a játék, második az iWiW, harmadik a YouTube, ami valószínűleg csak annyit jelent, hogy a netezők túlnyomó többsége a Google keresőablakát használja url-mezőként. És bár a Google 2010 legnépszerűbb emberei közé sorolja Király L. Norbertet, Malek Miklóst és Justin Biebert, gyanítható, hogy csak az ismeretlenséget keveri a népszerűséggel.
De ki az a Schmidt Pál?
Idén sportügyben a focivébé volt a legkeresettebb, a vízilabda-eb és az úszó-eb után. A receptek között feltűnő az olasz dominancia: az első tízben ott a pizza, a tiramisu és a lasagne is, míg a magyar konyhát a palacsinta, a pite és a galuska képviseli. Külön kategória az „Emberek a hírekben”: Schmidt (feltehetően Schmitt) Pál megelőzte Szalai Annamáriát és Vitézy Dávidot, míg Matolcsy György épp csak leszorult a dobogóról. A Top 10-be egyetlen külföldi hírességnek sikerült befurakodnia: Nelson Mandela a 8. helyet csípte el Gyurcsány Ferenc és Mesterházy Attila előtt.
Vásárlás: első a használt autó, második a laptop, harmadik a mobil, aztán játék, üdülési csekk, cipő, napszemüveg, műszaki cikk, ruha, sátor. Igen, sátor.
Netezési szokásainkról, életvitelünkről és szellemi képességeinkről talán mégis az árulja el a legtöbbet, hogy 2010-ben a Google-ön a Google szerint a tízedik legnépszerűbb keresőkifejezés az volt, hogy Google.
Mindenkinek gratulálunk, további kitartó internetezést!