A statisztikák szerint Hálaadás óta (ami hagyományosan a karácsonyi szezon kezdetét jelzi) 400 ezer bluray-lejátszó kelt el Amerikában, ami másfélszeres emelkedés a tavaly ilyenkori adatokhoz képest. A legjobban a 100 dollár alatti darabok fogynak, és a várakozások szerint az árverseny a következő két hétben csak fokozódni fog. A nagyobb webáruházakban már most 60 dollár (kb. 12 ezer forint) körül érhetők el a legolcsóbb darabok.
Érdekes módon a bluray-filmek forgalma nem nőtt olyan mértékben, ahogy a lejátszók iránti kereslet ezt indokolná. Elemzők szerint ennek az az oka, hogy nem elsősorban filmlejátszásra veszik az emberek a lejátszókat, hasonlóan ahhoz, ahogy például a Playstation 2-t sem játékkonzolnak vették az első hónapokban, hanem dvd-lejátszónak.
A bluray-lejátszóknál az online szolgáltatások jelentik azt a pluszt, ami miatt beindult a kereslet. A lejátszók többsége támogatja a Netflixet (Amerikában rendkívül népszerű online videókölcsönző), az Amazon filmkölcsönző szolgáltatását, a YouTube-ot, a Hulut, és a népszerűbb fotómegosztókat, mint a Picasa vagy a Flickr. A másik jellemző indok a blurayre áttérés mellett, amikor az egyszeri vásárló a régi dvd-lejátszóját cserélné újra, de annyira olcsó (és persze a dvd-vel is kompatibilis) a bluray-olvasó, hogy inkább azt vesz, anélkül, hogy valójában áttérne a dvd-filmekről blurayre.