További Tech cikkek
- Az Instagram ezentúl korlátozza a politikai tartalmakat
- Japán szigorítana a mesterséges intelligencia fejlesztésén
- Elképesztő változáson esik át a Waze
- Fél évig akár féláron is használhatják a vezetékes internetet a Digi előfizetői
- Aggódik az Apple az iPhone miatt, biztonsági kockázatokat rejthet egy uniós szabályozás
Tavaly az egész tévéipar hatalmas sikerre számított a 3D tévék piacán, de a végeredmény nagy pofára esés lett. Világszerte csupán 4 millió ilyen készüléket adtak el 2010-ben, és az áruházláncoknál jelentős készletek maradtak raktáron. Kwan Sup Lee, az LG alelnöke azonban bizakodó, azt jósolja, hogy a 2011-ben eladásra kerülő 200 millió tévéből minden tizedik ilyen lesz.
A tévégyártó magas beosztású vezetőjével a 3D Cinema tévék párizsi bemutatóján találkoztam, tehát nem okozott nagy meglepetést, hogy az LG szerint pont ez a technológia lesz a térhatású tévézés megmentője. A Philips és a Toshiba már vett az LG-től ilyen paneleket, és a Sonyval is folynak a tárgyalások.
Kwan Sup Lee elismerte, hogy a szemüvegmentes 3D tévé lenne az ideális, de az a technológia még nem érett meg. A Toshiba és az LG is bemutatott idén ilyen tévéket, de csak a show kedvéért – mondta az alelnök. Kis kijelzőn már működik a technológia, nagyon viszont még csak a prototípusoknál tartanak.
Könnyű nőcskék
Sok százezer euróba kerülhetett a LG-nek a Cinema 3D európai premierje, ahol Sophie Marceau volt a házigazda, és egy rekordméretű vásznon vetítették le 3D-ben a Rio című animációs filmet több ezer közepesen híres franciának. A mozizás előtt persze Cinema 3D tévéken lehetett nyomon követni, hogyan tömik magukat degeszre a 3D paparazzók gyűrűjébe szorult celebritások.
A tömeget egyáltalán nem zavarta, hogy 3D szemüvegben kellett rohangálni. Az LG szerint emiatt lesz vonzó a Cinema 3D, mert a szemüveg nem húzza le a fülünket, nem merül le az eleme (ugyanis passzív), és pofátlanul olcsó.
„Történelmet csinálunk ezzel a technológiával" – mondta Kwan Sup Lee. Szerinte a pár száz forintért kapható szemüvegek annyira elterjednek, hogy még az újságárusoknál is kaphatók lesznek. Az alacsony árnak köszönhetően nem gond, ha meghívunk magunkhoz egy nagyobb társaságot mozizni, mert simán elláthatunk mindenkit szemüvegekkel. Még színes partikészlet is lesz belőlük, a házigazdák pedig menőzhetnek az Alain Mikli által tervezett elegánsabb szemüvegben.
A biztos siker képletének csak egy tagja bizonytalan, a tartalom. Bár a fogyasztóknál viszonylag hamar megjelenhetnek a 3D kamerák, hiszen az LG maga is ilyet épített az idén megjelenő okostelefonjába és tabletjébe, Kwan Sup Lee úgy véli, a házivideók nem pörgetik fel a 3D tévék piacát, mert nem olyan szépek, mint a profi tartalmak. Szerinte 3D tévécsatornákat kell indítani, mert tömeget a szórakozási lehetőségek vonzzák.