Tovább csökken az Internet Explorer népszerűsége
Az Explorer valamelyik verzióját a netezők 55,1 százaléka használta áprilisban, ez az arány márciusban még 55,9 százalék volt. Az elmúlt 12 hónapból tízben csökkent az Explorer népszerűsége, de még így is többen neteznek vele, mint az összes többi böngészővel együttvéve.
A Microsoft egyedül a böngésző legújabb, 9-es verziójának örülhet, ami megduplázta a részesedését a piacon, és már 7,5 százaléknál tart. Ez sem tudja ellensúlyozni azonban a hatos, hetes és nyolcas változatok csökkenő felhasználói táborát. A céget ez ezért érintheti érzékenyen, mert az online üzletág bevételét nagyrészt a Bing kereső találati listái mellé eladott hirdetések hozzák, annak népszerűsége pedig erősen összefügg az Explorerével (mivel a böngészőben a Bing az alapértelmezett kereső). A legutóbbi negyedévben ez az üzletág 726 millió dollár veszteséget halmozott fel.
A Firefox régóta a második legnagyobb piaci részesedéssel bíró böngésző, de a felzárkózása most megtorpant, annak ellenére, hogy áprilisban kijött a régóta várt 4-es verzió. A Firefox részesedése ennek ellenére 21,6 százalékra esett vissza a márciusi 21,8-ról. A két nagy nyertes a Google Chrome-ja és az Apple Safarija, előbbi 11,9 százalékra növelte a részesedését, utóbbi 7,2-re. A Safarinál a növekedést a pécés és maces böngészők helyett az iOS-t használó készülékek hozták össze, vagyis az iPhone, iPod Touch és iPad.