Egy webes startup vállalkozás azzal a céllal állt elő, hogy teljes mértékben megváltoztatja a kereslet-kínálat jelenlegi működési modelljét. Nem a kínálatot, hanem a keresletet állítja a középpontba. Ez így nem hangzik túl izgalmasan, nézzük, mit is jelent ez.
A fejlesztők szerint a Needcube lényege, hogy ne a vevő töltsön órákat a neten, hogy megtalálja a neki megfelelő terméket. Készítettek hát egy olyan oldalt, ahová a vevő felteszi, mire van szüksége és a kínálat talál rá a keresletre. A felhasználónak négy kérdésre kell válaszolnia: mire van szüksége, mennyi időn belül, milyen áron, hol?
A kereskedő feliratkozhat azonnali kulcsszavas értesítésre, vagyis amint az általa kínált termékre vagy szolgáltatásra érkezik igény, rögtön értesítést kaphat.
Közösségi oldalról van szó, a kereskedők látogatnák a holnapot és reagálnának a megjelenő kérésekre, illetve facebookos ismerősök tudnak ajánlani helyet, ahol megvásárolható az adott termék. Arra nincs garancia, hogy a legolcsóbban árusító kereskedő reagál az adott keresésre, de az oldal fejlesztői szerint nem is ez a cél, jelenleg a vásárlási szokásokat szeretnék megváltoztatni.
Az oldal ötlete nem piackutatáson alapul, egy olyan tökéletes világot képzelnek el a tulajdonosok, hogy nem a kereskedő határozza meg a termék árát, és nem a vásárlónak kell tennie azért, hogy megszerezzen egy terméket. A középtávú tervek között a közösség létrehozása szerepel, a hosszútávú terv pedig nem más mint a paradigmaváltás az évezredek alatt kialakult piacon.
Ehhez persze még sokat kell fejlődnie az oldalnak, egy hónap alatt csak 220-an regisztráltak.