A keresőknél már régóta nem az a fő kihívás és elvárás, hogy megtalálják a keresésünkhöz passzoló találatokat, sokkal inkább az, hogy a rengeteg találatot úgy rendezzék sorba, hogy a legrelevánsabbak kerüljenek a találati lista elejére. Ebben segít majd a Bingnek az új algoritmus, ami akkor lép életbe, ha észleli, hogy a kereső használója be van jelentkezve a közösségi oldalra. Ilyenkor a találati listában azokat az oldalakat, amelyek a felhasználó ismerőseitől lájkokat kaptak, feljebb tolja a listában.
A Microsoft szerint a puszta tényekre és számokra alapozott találati listáknál sokkal jobb eredményeket kapnak így, hogy az emberi véleményeket és érzelmeket is számításba veszik - és mivel csak az ismerősök véleménye számít, mindenki találati listája egyedi, személyre szabott lesz, és attól sem kell félni, hogy a keresőoptimalizálók majd robotokkal lájkoltatják az oldalaikat ezerszámra.
A Microsoft és a Facebook együttműködése 2007-ben kezdődött, amikor a rendmondi cég 240 millió dollárért 1,6 százalékos részesedést vett a közösségi oldalban. Ez az összeg akkor értelmetlenül soknak tűnt, de a befektetés bőven megtérült, ma már több mint egymilliárdot ér ez a tulajdonrész, ráadásul az üzlet része volt az is, hogy azóta a Bing a Facebook hivatalos keresőmotorja.
A Bing 2009-ben indult, a Microsoft MSN Live Search keresőjének teljes áttervezésével, mára az amerikai keresőpiac 14 százalékát sikerült meghódítania, amivel messze le van maradva a 65 százalékon uralkodó Google mögött, ráadásul a Microsoft köré épített online divíziója is masszívan veszteséges, a legutóbbi három negyedévben összesen 1,9 milliárd dolláros mínuszt hoztak össze az anyacégnek.