Napelemes repülő kerüli meg a Földet
A szerkezet négy, egyenként tíz lóerős, kétlapátos légcsavart forgató villanymotorját indításkor lítium-ion akkumulátorok táplálták árammal, azután a szárnyakat és a vízszintes farokfelületet borító 11280 napelem látta el energiával. A Solar Impulse-nak ez volt az első nemzetközi repülőútja; a tervek szerint május 23. és 29. között kiállítják Brüsszelben, majd Párizsba repül tovább, hogy június 19. és 26. között a Le Bourget-i repülés-kiállításon vendégeskedjen.
A gépet André Borschberg repülőmérnök pilóta vezette, aki a Földet léggömbbel megkerülő Bertrand Piccard-al fogott össze a Solar Impulse-program megvalósítására. A gép Franciaország és Luxemburg fölött átrepülve, az esti órákban landolt Brüsszelben.
A korszerű műanyagokból készített gép megépítését a napelemeket is gyártó Solvay konszern irányításával 200 európai intézmény és vállalat támogatta. A Boeing 777-es utasszállító géphez hasonlóan 61,4 méter fesztávú, de csak 21,8 m hosszú és 6,4 m magas gép a könnyűség érdekében szerény felszereltségű. Szárnya és farka közel hetven négyzetméterét borítják a napelemek. Felszálló tömege pilótástól 1700 kg.
Első felszállására 2009. december 3-án került sor, később, 2010. július 7-8-án Svájc felett már 24 óra 26 percig repült egyfolytában, éjszaka a napközben napenergiával feltöltött akkumulátoraiból nyert árammal.
Az épülő, jóval nagyobb, HB-SIB jelű géppel 2013-ban már az egész Földet tervezik körberepülni. Az előkészítés során figyelembe kell venni az időjárást, mert az esetleges napfényhiány, illetve a szerkezet viszonylag kis súlya és sebessége miatt az erős szél is leszállásra kényszerítheti.