Digitális érettség szerint két csoport van Magyarországon
További Tech cikkek
- Az Instagram ezentúl korlátozza a politikai tartalmakat
- Japán szigorítana a mesterséges intelligencia fejlesztésén
- Elképesztő változáson esik át a Waze
- Fél évig akár féláron is használhatják a vezetékes internetet a Digi előfizetői
- Aggódik az Apple az iPhone miatt, biztonsági kockázatokat rejthet egy uniós szabályozás
Továbbra is két fő csoportra osztható a magyar társadalom digitális érettsége. A digitálisan érettek tábora 1,3 millió fő Magyarországon - olvasható egy csütörtökön Budapesten ismertetett kutatás összefoglalójában.
A kutatás eredménye szerint Magyarországon a nagyjából 7,5 millió főre tehető 14-69 év közöttieken belül 2,75 millióra tehető a digitálisan éretlenek, 1,3 millióra pedig a digitálisan érettek száma.
A digitálisan érettek csoportján a folyamatosan piacra kerülő új technikai, kommunikációs eszközöket aktívan használókat és vásárlókat kell érteni, a digitálisan éretlenek pedig azok, akiknek nincs internetkapcsolatuk, az új eszközök és technológiák iránt nem érdeklődnek és akár lehetőségük sincs használatukra.
A 2,75 millió digitálisan éretlenen túl mintegy félmillió főt képviselnek azok, akik úgy tekinthetők digitálisan éretlennek, hogy van internetkapcsolatuk, de nem használják azt. További jelentős nagyságú csoport a digitálisan éretlen internethasználóké. Az ő számuk mintegy 1,46 millió fő.
A digitálisan érett és éretlen csoportok között félúton helyezkednek el a digitális világ felé "nyitott" kategóriába sorolt internethasználók, akik 1,3 millióan vannak jelenleg Magyarországon.
A PM Digital Médiaügynökség által elvégzett kutatás alapján Bognár Tamás ügyvezető igazgató arra hívta fel a figyelmet, hogy a digitális kommunikáció szempontjából két nagy táborra osztható a magyar társadalom, és ez a megosztottság a jövőben is tartósan így fog maradni.
Ez egyrészt feszültségforrás lehet, másrészt a két nagy csoporttal más-más módon kell kommunikálni a médián keresztül. A kutatásból az is kiderült, hogy a digitálisan érettek rétege nagyjából négyszer akkora vásárlóerőt jelent, mint a digitálisan éretlenek lélekszámában kétszeres tábora.
A digitálisan érettek szokásait vizsgálva kiderült, hogy nagyobb közöttük a 40 év alattiak aránya, mint a digitálisan éretlenek esetében. Jellemzően magasabb az iskolai végzettségük is, és inkább városokban élnek, tanulók vagy szellemi foglalkozásúak, továbbá többet sportolnak, mint a digitálisan éretlenek.
A reklámozás szempontjából a digitálisan éretlenek általában jobban befogadók, mint a digitálisan érettek, akik például feltehetően aktívabb életmódjuk miatt fogékonyabbak a közterületi, internetes és a mozikban látható reklámokra. Ez a réteg előszeretettel vásárol szuper- vagy hipermarketekben, és vásárláskor nem elsődleges szempont számára az olcsóbb ár.
Az új technológiákat tekintve a digitálisan érettek általában több mint 2-5 éve használják az internetet. Amíg a digitálisan éretlenek 30 százaléka rendelkezik internetkapcsolattal, addig a digitálisan éretteknél ez az arány 100 százalékos.