Másfél másodpercenként létrejön egy olyan alkalmazás, amely a Twitteren áramló száznegyven karakteres üzeneteket használja fel valamilyen módon. Ezek lehetnek egyszerű üzenetküldő programok, mint a TweetDeck, márkanévfigyelő eszközök, mint a Radian6, vagy egyszerű játékok, mint a Poptweets, amelyben twiteket kell összepárosítani hírességekkel.
Jelenleg egymillió alkalmazás használja a Twittert, és világszerte 750 000 fejlesztő próbál kihozni valamit a 140 karakternyi üzenetekből. Dinamikus a növekedés, egy évvel ezelőtt még csak 150 000 progi volt. Tavaly december óta a befektetőcégek 500 millió dollárt toltak be a Twitterrel foglalkozó cégekbe, és összesen több mint egymilliárd dollár értékben voltak felvásárlások.
A további siker érdekében a Twitter átalakította a fejlesztőknek szánt weboldalát, amelyen keresztül az érdeklődők közvetlenül kapcsolatba léphetnek a Twitter munkatársaival, illetve ötleteket oszthatnak meg egymással.