Lassan de biztosan hódítja meg a világot a Chrome
A brit felhasználók körében a júliusban a Google Chrome átvette a második legnépszerűbb böngésző pozícióját a Firefoxtól, és jó úton halad afelé, hogy az egész világra kiterjedő összesítésben is megtegye ezt. Ha a jelenlegi trendek folytatódnak, még karácsony előtt a Google lesz az internet második legnépszerűbb brózere, és az Internet Explorer első számú kihívója. Ezek a Statcounter legfrissebb böngészőhasználati statisztikáinak főbb tanulságai.
A brit az első igazán nagy piac, ahol a Chrome-nak sikerült a második hely megszerzése - eddig ez csak olyan, kisebb régiókban jött össze, mint például Lengyelország, vagy éppen Magyarország (plusz fontos különbség, hogy Kelet-Európában az Explorer kevésbé népszerű, és a Firefox a piacvezető). A briteknél a Chrome 22 százalékos részesedésre kúszott fel, a növekedést elsősorban az agresszív marketingkampány számlájára írják (a Google tévéreklámokban hirdette a böngészőt). A Chromebook laptopok megjelenésével, az alapértelmezett Chrome böngészők miatt valószínűleg új lendületet kap ez a növekedés, de az Explorer a maga 44 százalékos piaci részesedésével még fölényesen vezet.
Világszinten az Explorer 42,4 százalékon áll, a Firefox 27,9-et, a Chrome pedig 22,1-et birtokol a piacból (a Safari, és az Opera a maga 5, illetve másfél százalékával nem rúg labdába a versenyben). A tavaly augusztusi adatokhoz képest az Explorer 10 százalékot veszített a részesedéséből, a Firefox két és felet, a Chrome pedig a maga 12 százalékos növekedésével láthatóan ezeket a felhasználókat szipkázta el a másik két böngésző elől. Ha ezek a trendek folytatódnak, jövő nyárra a Chrome lesz a legtöbbet használt böngésző, megelőzi az Explorert, ami legutóbb a kilencvenes évek közepén sikerült a Netscape Navigatornak.
A Guardiannek nyilatkozó Google-illetékesek azt mondták, örülnek ugyan a növekedésnek, de a Chrome-mal az elsődleges céljuk nem ez volt, hanem a böngészőpiac felrázása, és a konkurencia rékényszerítése arra, hogy a Chrome-mal lépést tartva gyorsabb, kényelmesebb, és biztonságosabb böngészőket fejlesszenek. A jobb böngészőkkel a felhasználók többet fognak internetezni, és a Google több hirdetést tud az arcukba tolni.