Zoltán
21 °C
36 °C

Sokba kerül a Microsoftnak a Bing sikere

2011.08.02. 13:54
A Bing lassan, de biztosan növeli részesedését a keresők piacán, annak ellenére, hogy a Microsoft és a Yahoo együttműködése nem hoz olyan sok új felhasználót, mint a két cég remélte.

A Google ezzel együtt is toronymagas piacvezető, és még mindig tudja növelni az előnyét az elsősorban Amerikában sikeres, de a világ többi részén halványabban teljesítő Bing előtt. Ráadásul a Microsoft online divíziója folyamatosan csillagászati összegű veszteséget termel.

A ComScore adatai szerint a Bing részesedése a böngészőpiacon júliusban már 14,1 százalék volt, és szolid növekedést mutatott a tavaly ilyenkori 12,7 százalékhoz képest. A Google emellett a kétharmados határ közelében egyensúlyoz, éppen kicsit alatta van, 65,5 százalékkal. A ComScore azonban csak az amerikai nethasználatot figyeli, ami ugyan a hirdetések pénzforgalma szempontjából az egyik legfontosabb, de felhasználószámban csak a teljes internet forgalmának töredéke.

A globális adatok azt mutatják, hogy a Bing nehezen tud kitörni Amerikából: 3,76 százalékot tud csak felmutatni a Google 83-a mellett (igaz, tavaly ilyenkor csak 3,2 százaléka volt). A lassú növekedés óriási pénzeket emészt fel a Microsoftnál, a legutóbbi pénzügyi jelentés szerint az online divízió 2,53 milliárd dolláros forgalom mellett 2,56 milliárdos veszteséget hozott össze egy év alatt. A forgalom, és a veszteség is 
nagyobb volt, mint az egy évvel ezelőtti, ami miatt néhány elemző már azt pedzegette, hogy Steve Ballmernek le kéne mondania az egyébként vastagon nyereséges szoftvercég vezérigazgatói posztjáról.

A Microsoft eközben a felemásan sikerült Yahoo-üzlethez hasonló szövetségekben látja a jövőt, és a Facebookkal próbál összehozni minél szorosabb együttműködést. A terveik szerint, ha csak tartják a Bing évi 11 százalékos növekedési tempóját, három év múlva övék lehet az amerikai piac ötöde, és ez véget vethet a veszteséges működésnek is.