Százmillió dollár a Groupon vesztesége
A világ legnagyobb közösségi vásárlós oldalának, a Grouponnak sikerült jelentősen lejjebb vinni a marketing költségeket, de így is háromszor annyi a nettó vesztesége az előző év hasonló időszakához képest. Ennek oka, hogy több mint ezer embert vettek fel az elmúlt egy évben, így nagyon megnőttek a működési költségek.
A kiadott jelentés szerint a Groupon bevétele 878 millió dollárra nőtt a 2009-es második negyedévi 3,3 millióról. A nettó veszteség azonban 102,7 millió dollárra nőtt. Ez háromszor annyi, mint a tavalyi 36 milliós veszteség. A Groupon több mint ezer embert vett fel, így a salesesek száma már 4800 felett van. A cég összes munkavállalójának száma 9625 fő volt júniusban.
A salesesek számának ilyen arányú növekedése az üzleti modellből ered. Ők tartják a kapcsolatot az üzletekkel, ők keresik az új ajánlatokat, melyeket továbbítanak az ügyfelek felé. Az ilyen arányú növekedés az üzleti modell része, folyamatosan keresni kell az új ajánlatokat, csak így lehet növelni az ügyfelek számát. A cég működési költségei így az egekbe emelkednek, növekedési kényszer alakul ki, hogy lépést tartson az elszabaduló költségekkel.
Júniusban a Groupon az Egyesült Államokon kívül 45 országban volt jelen. Összesen 115,7 millió regisztrált felhasználója volt, ebből 23 millióan vásároltak is kuponokat az oldalon keresztül.
A Groupon által kifejlesztett rendszer lényege, hogy különböző szolgáltatócégektől ötven százaléknál is nagyobb kedvezményt alkudnak ki annak fejében, hogy ezért egy bizonyos előre megállapított számú vevőt juttatnak oda. A modell kezdeti sikerét mutatja, hogy mára már több ezer klón alakult – Magyarországon is már húsz felett van a kuponos oldalak száma.
A cég két hónappal ezelőtt adta be a dokumentumokat a tőzsdére lépéshez, a részvények kibocsátásával 750 millió dollárnyi tőkét szeretne előteremteni.