A Facebook elérte a havi egybillió oldalletöltést
A Google egyik online hirdetésszervező rendszere, a Doubleclick kiadta legfrissebb adatait az internet leglátogatottabb oldalainak toplistájáról. Az oldalletöltések szerinti listán a Facebook utcahosszal vezet, és idén júniusban elérte a havi ebillió, vagyis ezermilliárd oldalletöltést. Ezen a listán a legnagyobb kínai kereső, a Baidu, illetve a Youtube követi óriási lemaradással, 120, illetve 100 milliárd oldalletöltéssel.
A havi egyedi látogatók száma alapján összeállt toplistán szintén a Facebook vezet 870 millió felhasználóval, itt az előnye már jóval kisebb, mint a másik összehasonlításban volt: a Youtube 790, a Yahoo 590, a Microsoft Live.com-ja pedig 540 millió látogatót vonz havonta. A számok azt mutatják, hogy a Facebook a világ netezőinek 46,9 százalékát éri el havonta, és érdekes megfigyelni, hogy a látogatóinak száma jóval nagyobb, mint a regisztrált felhasználóié (ez jelenleg 750 millió körül van). Ez azt jelenti, hogy százmilliós nagyságrendű azoknak a száma, akik regisztráció nélkül látogatnak a Facebookra, csak a mindenki számára nyilvánossá tett tartalmak miatt.
A havi oldalletöltések számát az egyedi látogatóékkal elosztva kiderül, hogy egy felhasználó átlagosan hányszor kattint az adott oldalon: ez a szám a Facebooknál kiugróan magas, 1150. Összehasonlításképpen a YouTube-nál ez csupán 126 (ez nagyjából azt mutatja meg, hogy egy júzer hány videót néz meg egy hónapban átlagosan), a lista hetedik helyén álló Blogspot blogszolgáltatónal pedig mindössze 13. Megjegyzendő egyébként, hogy a Google saját magát nem vette bele a listakészítésbe.
A teljes top1000-es lista itt olvasható, a statisztika országokra lebontva is böngészhető (sajnos magyar adatok nincsenek). A lista szűk élmezőnyébe az angol nyelvű oldalak mellett bekerült a kínai Baidu, QQ.com és Taobao.com, a Microsoft keresője, a Bing a 11., a Twitter a 14., a legnagyobb online boltként ismert Amazon a 23.