Megszűnik a Facebook Deals
Négy hónapig tesztelték a Facebook napi vásárlási ajánlatokat adó oldalát, de most úgy döntöttek, beszüntetik azt. A lépéssel megszűnik a Groupon és a LivingSocial egyik lehetséges konkurenciája.
Ugyanakkor azt is írják, hogy nagy potenciál van azokban az alkalmazásokban, melyek a helyi vállalkozások felé irányítják az embereket. Nagyon sokat tanultak a tesztidőszak alatt, amit majd felhasználnak a jövőben.
A Facebook áprilisban indította el a Deals nevű szolgáltatást, mely a Groupon közösségi vásárlós oldalnak lehetett volna nagy konkurense. Öt városban voltak ajánlatok, egy kisebb sales-csapat szervezte az akciókat. Ezen kívül még más közösségi vásárlós oldalak ajánlatait is integrálták, olyanokat mint a ReachLocal, Gilt City és Zozi.
A Facebook kiszállásával a versenyből azt jelenti, hogy a Grouponnak egyel kevesebb komoly vetélytársa van a piacon.
A piacon sokan meglepődtek, hogy a Facebook megszünteti a Deals szolgáltatást. Ugyanakkor ez nem jelenti azt hogy a közösségi vásárlás nem jó üzlet, mindössze arról van szó, hogy a közösségi oldalaknak olyan szolgáltatásokat kell kínálniuk, melyeket bele tudnak illeszteni fő profiljukba – magyarázza a döntés lehetséges hátterét Jeremiah Owyang, az Altimeter Group elemzője.
Ezzel egyidőben a Facebook úgy döntött, hogy tovább fejleszti az Ads, Pages és Sponsored Stories szolgáltatásokat, amikkel a helyi vállalkozásokat tudja segíteni.