Egy éve törtek be a kuponszájtok
Valamivel több mint egy éve indultak Magyarországon a közösségi vásárlós oldalak. A szájtok nagy része külföldi oldalak, főleg a Groupon mintájára szerveződött, nem titkoltan a nagy előd fogásait próbálták átültetni a magyar viszonyokra.
Nem volt ezzel másként a jelenleg piacvezető Bónusz Brigád sem. A közösségi vásárlós szájt saját bevallása szerint az amerikai Groupon mintájára épül fel, napi több kedvezményes ajánlatot is kitesznek oldalukra, ügyfeleik között vannak kozmetikai cégek, éttermek, egészségügyi kezelések, szállodák, sportközpontok.
Az elmúlt egy évben megjelentek okostelefonos alkalmazásokkal is, újságírókat és ismertebb bloggereket szerződtetnek, hogy ők írják az ajánlókat az oldalukra. Egy év alatt háromszázezer regisztrált felhasználót sikerült gyűjteni, valamint több jótékonysági kezdeményezésük is volt.
A Bónusz Brigád sikeresnek tekinti az évet, egymilliárdos forgalmat értek el, illetve érnek el év végére, bár számításaik szerint ez akár több is lehet. Nagy sikernek tartják, hogy sikerült a 25 év feletti városi nőket is bevonni az online vásárlásba, valamint hogy egyre többen vásárolnak bankkártyával online – olyanok is, akik ezt eddig nem tették.
A sikert némileg beárnyékolja, hogy a cég – hasonlóan a külföldi példákhoz, mint a Groupon – veszteséges. Kaprinay Zoltán társalapító nem árulta el, mekkora ez a veszteség, de bizakodóan azt mondta, hogy év végére már nyereségessé fordítható a vállalkozás.
Több ajánlatot is kaptak befektetőktől, felvásárlási ajánlatok is érkeztek a cégre, de eddig nem volt olyan, amit megfontoltak volna. Az alapítók, Heller Gábor és Kaprinay Zoltán egyelőre nem akarja eladni a céget.
Az egy év alatt majdnem ezer partnerrel dolgoztak együtt, de ennél sokkal többen keresik meg őket naponta. Eleinte még ők keresték az ajánlatokat, erről ma sem mondtak le, de már nagyon sok cég maga jelentkezik be, hogy szeretne megjelenni az oldalon. A jelentkezők 80 százalékát azonban elutasítják, így is legalább három hétig kell várni a szolgáltatónak arra, hogy megjelenjen az ajánlat.
Újdonságként most arra készülnek, hogy szeptembertől ne csak szolgáltatást, hanem termékeket is lehessen kedvezményesen vásárolni.
A Bónusz Brigád vezetői a következő időszakban a piac konszolidációját – jelenleg több mint hatvan kuponcég szórja az ajánlatokat – és a nagyok közti kiélezett küzdelem további erősödését várják.