Itthon is egyre népszerűbb a Foursquare
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Itthon is gyorsan terjed a legnagyobb helyzetmegosztó közösségi szolgáltató, a Foursquare. A magyarországi felhasználók száma elérte a tízezret, a bejelentkezések száma túllépte a kétmilliót.
A Foursquare még viszonylag újnak számít, alig két évvel ezelőtt alapították. Világszerte több mint tízmillió felhasználója van, illetve májusban érte el ezt a számot, azóta nem közöltek új adatokat.
A szolgáltatás lényege, hogy a felhasználók mobiljukkal megoszthatják ismerőseikkel, éppen hol vannak. Ez az alapszolgáltatás, ugyanis ezen felül még számos funkciója van a Foursquare-nek: tippeket adhatnak és kaphatnak a környékről, mindent megtudhatnak egy adott helyről még azelőtt, hogy belépnének oda. Az is kiderül, hogy ismerőseik közül ki jár oda, és ajánlja-e a helyet.
Magyarországon már a kezdetekkor voltak felhasználói a Foursquare-nek, de eleinte főleg a korai befogadóknak nevezett réteg, akik általában minden új szolgáltatás kipróbálnak. Az elmúlt egy évben azonban szélesebb körben is elterjedt a szolgáltatás, olyannyira, hogy a DotDot adatai szerint mára már tízezer magyar felhasználója van a Foursquare-nek.
Az IDC piackutató cég becslései szerint idén körülbelül egymillió okostelefont adnak el Magyarországon, és a három hazai mobilszolgáltatónál már most több mint 1,1 millió aktív mobilinternet-előfizetés él. Ebbe a térbe érkeznek meg azok a szolgáltatások, amelyek már nem az asztali internetes tartalmak mobilkijelzőre lebutított verziói, hanem speciálisan a valós élet aktivitásait követik – áll a DotDot által kiadott sajtóanyagban.
Jelentősen nőtt a felhasználók száma, hiszen az év elején még ezer felhasználót mértek a DotDot-nál. Az ugrás tavasszal történt, szeptember 6-ra érte el, illetve lépte túl a tízezres számot. Ezen a napon 10 315 magyar osztotta meg tartózkodási helyét.
„A hazai okostelefon-penetrációt és a használati szokásokat párhuzamba állítva a globális webes trendekkel, minden esély megvan rá, hogy a következő 8-12 hónapban robbanásszerűen növekedjen a magyar Foursquare felhasználók száma” – mondta Ambrózy Gábor, a DotDot.hu-t üzemeltető Checkiners Kft. ügyvezetője.
A növekedést látva persze a szórakozóhelyek és vendéglátóhelyek is beindultak. Míg tavaly csak egy-két olyan helyet találtunk, ahol – külföldi mintára – valamilyen kedvezményt adtak a helyi mayornak (az adott helyre a legtöbbször bejelentkező felhasználónak), ma már számtalan helyen várják ingyen italokkal, akciókkal az először bejelentkezőket vagy a visszatérő vendégeket.
A Foursquare-felhasználók viselkedése annyiban tér el más webes közösségi hálózatokétól, hogy a szokásoshoz képest érezhetően alacsonyabb a lemorzsolódás és a passzív felhasználók aránya . A 10 315 magyar felhasználó közül az elmúlt hét napban 5953-an jelentkeztek be Foursquare-en valahová, ez majdnem 60 százalékos arány.
Idén őszre a tavalyi budapesti túlsúly is megszűnni látszik, Magyarország területén már 18 ezer helyszínt hoztak létre és látogatnak a Foursquare-ezők. Budapest mellett a turisztikai pontok, a Balaton környéke, illetve a nagyobb városok lefedettsége a legjobb. Ezeken a helyeken már a legtöbb vendéglátó- és szórakozóhely, szolgáltató, üzlet, bolt, iroda, közterület rendelkezik saját Foursquare- helyszínnel. A felhasználók pedig használják is ezeket aktívan, a szeptember eleji adatok szerint a bejelentkezések száma elérte a kétmilliót.