A Chrome utolérte az Internet Explorert
A hazai statisztikákat a Gemius a gemiusTraffic weboldalforgalom-elemző szolgáltatásával magyar oldalakon gyűjtött adatok alapján készíti. A piackutató közlése szerint ezt az eszközt több mint száz hazai weboldal használja, ezek közt van banki oldal és népszerű hírportál egyaránt. A vizsgált héten több mint 790 millió lapletöltés volt az alapja a mérésnek.
A Chrome részesedése az október 23-án zárult héten 22,99 százalék volt a magyar felhasználók körében, míg a Microsoft böngészője az internetre csatlakozó eszközök 24,83 százalékán futott. Ha az eddigi trend folytatódik, a helycsere egy hónapon belül bekövetkezhet. Jelenleg az Internet Explorer a második legelterjedtebb böngésző Magyarországon, a Chrome a harmadik. Az első helyezett Firefox részesedése a vizsgált héten 46,74 százalék volt, ami negatív rekord: ilyen alacsony szinten 2009 márciusa óta nem állt a népszerűsége.
Ami a teljes böngészőpiaci körképet illeti, a kimutatható részesedéssel bíró programok megoszlása az október 23-i héten a következőképpen alakult a magyar internetezők körében: Firefox 46,74%, Internet Explorer 24,83%, Chrome 22,99%, Opera 2,76%, Safari 0,78%, Safari Mobile 1,08%, Opera Mini 0,40% és Symbian 0,13%.
Az egyéb magyarországi mérésekben egyébként nagy eltérés mutatkozik a Chrome és az Internet Explorer helyezése kapcsán. A rankings.hu adatai szerint a Google böngészője még csak a harmadik legnépszerűbb, az Adverticum eltérő módszertant használó AdStatjának adatai alapján már áprilisban megelőzte az Explorert, és a második legnépszerűbb browsere lett.