Az internetes mintavárosnak szánt Kansas Cityben a Google nemcsak ultragyors hálózatot épít ki, hanem azt is fontolgatja, hogy önálló kábeltévés szolgáltatást indít – értesült belső forrásból a Wall Street Journal.
Az információk szerint azért vágnának bele egy eddig tőlük távol álló vállalkozásba, mert az USA-ban rendkívül jól jövedelmező ez az iparág, évi 150 milliárd dollár a forgalma. A szakértők szerint hiába épít a Google kiemelkedően gyors hálózatot, ez önmagában nem elegendő a sikerhez. A konzervatív fogyasztói szokások miatt csak akkor lehet sikeres ez a megoldás, ha a jelenlegi trendnek megfelelően, televízióval és a telefonnal együtt kínálják csomagban. A szakértők azonban arra is felhívják a figyelmet, hogy a kábeltévés piac maximálisan telített, tehát komoly versenyre kell számítani.
A Google tavaly hirdette meg a a Google Fiber projekt nevű promóciós akcióját, és végül 1100 pályázó város közül választották ki Kansas City-t, ahol a tervek szerint minden otthont ellátnak másodpercenként egy gigabites sebességű internetkapcsolattal. A Journal tudósítására a cég szóvivője elmondta, hogy jelenleg még kidolgozás alatt áll az üzleti modell, vagyis hogy milyen termékeket kínálnak majd az új hálózaton.
Egy neves tévés szakembert viszont már felkértek, hogy az esetleges kínálatról tárgyaljon a nagy stúdiókkal. Ezekről a tervekről, üzleti feltételekről eddig még szinte semmi nem szivárgott ki: a helyszín kiválasztása után a Google képviselői csak annyit mondtak, hogy a szolgáltatás ára megyezik majd a többi szolgáltatóéval.
A tudósítás hatására azonnal megindultak a spekulációk, hiszen a reklámiparban erős Google egy ilyen lépéssel hatalmas kihívás elé állítaná a kábeltévés piac szereplőit, még akkor is, ha a szolgáltatást csak egyetlen városban, egy pilot projektben valósítanák meg.