Minden hatodik amerikai közösségi oldalon talál állást
Egy álláskereséssel foglalkozó portál kutatása szerint több, mint 22 millió amerikai használta a közösségi hálózatokat álláskeresésre 2011-ben. Hatból egy ember, több mint 15 százalék mondta azt, hogy a közösségi oldalakon való jelenlétének köszönheti az állását. Az álláskeresők ötvennégy százaléka használja a Facebookot, a LinkedInt, vagy a Twittert keresésre.
Annak ellenére, hogy a Facebook a legnagyobb közösségi portál, arányaiban kevesen használják az oldalt, amikor munkát keresnek. Ebben a témában sokkal népszerűbb a Twitter és a LinkedIn: utóbbin szinte minden álláskereső fent van, 75 százalékuk a mikroblogon is próbálkozik.
Az összes álláskereső közül 86 százalék rendelkezik közösségi oldalon profillal. A keresők 84 százalékának van Facebookja, 39 százalékuk jelen van a Twitteren, 35 százalék pedig a LinkedInen.
Kiderült az is, hogy a Facebookon állást keresők közül csak húsz százalék adott meg magáról szakmai információkat. A LinkedInen az álláskeresés közben 15 százalék frissítette szakmai profilját, míg Twitteren csak 8 százalék adott meg ilyen adatokat.
A reprezentatív felmérés szerint 18,4 milló amerikai köszönheti munkáját a Facebooknak, 10 millió a LinkedInnek és 8 millió a Twitternek. A magas számok annak is betudhatók, hogy a munkaadók is kifejezetten figyelik a közösségi oldalakat, tehetségek után kutatva.