Elektromágneses katapultról száll fel az F35
Mióta a britek az ötvenes években kifejlesztették a gőzzel működő katapultot, minden harci repülő ezt a technológiát használja, ha korlátozott terület áll csak rendelkezésére a felszálláshoz. Ez a gyakorlatban legtöbbször a repülőgéphordozó anyahajók fedélzetét jelenti, és csak két népszerű gép, az orosz Szu-33 Flanker D, és a brit-amerikai Harrier-család képes a katapult segítsége nélkül a felszállásra ilyen helyzetben.
A Lockheed Martin amerikai hadiipari óriás most olyan, elektromágneses elven működő katapultot mutatott be működés közben, ami leválthatja az ötven éves technológiát. Az EMALS nevű megoldás nagy kezdősebességet ad, ezzel jelentősen lerövidíti azt a kifutótávot, amit a repülő a felszálláshoz igényel, ez pedig roppant fontos egy anyahajó fedélzetén.
A technológiát F18-as vadászgépekkel tesztelték először, de a hivatalos bemutatóhoz már a legújabb generációs lopakodó vadászt, az F35-öst használták. Ez a szaksajtó szerint egy PR-fogás a nagyon drága, 200 millió dollárba kerülő gép mellett, aminek a fejlesztése elég döcögősen halad, és a jelenlegi tervek szerint 2016-tól vezeti be az amerikai haditengerészet.