Vírusvideók versenyeznek a Youtube legújabb szolgáltatásában, a Slamben. A Google tulajdonában lévő videómegosztó hivatalos blogjában jelentette be, hogy ezentúl minden héten versenyeztet néhány videót: a felhasználók szavazhatnak a nekik teteszőkre.
A szakértők úgy gondolják, a szolgáltatás arra jó, hogy a a felhasználókat tovább a Youtube felületén tartsa. Közismert tény, hogy bár a videómegosztó az internet leglátogatottabb oldalai között van, üzemeltetése veszteséges, hiszen a videók kiszolgálása rendkívül sok szervert és processzoridőt igényel. Ráadásul a felhasználók nem maradnak az oldalon, csak megnéznek egy videót, aztán tovább állnak: az oldalon eltöltött idő pedig a mai napig meghatározó tényező a hirdetések értékét illetően.
A Youtube ezért egyre több hirdetést zsúfol a felületre, már a videókra is. A mostani, Google Plusz integrációt megelőző dizájnváltással is azt akarták elérni, hogy minél több időt töltsenek a felhasználók az oldalon: a kapcsolódó videók a lehető leghangsúlyosabb helyre kerültek. Úgy tűnik, ez sem volt elég, ezért elindították a Slamet, ahol a végtelenségig kattinthatunk a legviccesebb, leghülyébb videókra – végig a videómegosztó felületén.
Válassz játékot, és kezdődjön a móka!
A videómegosztó hivatalos blogja szerint öt kategóriában indítják el a versenyeket: humor, cukiság, zene, bizarr videók és tánc. A felhasználók szavazati döntik el, hányadik helyen végez egy-egy videó. A szavazatokért annál több pontot kapunk, minél nagyobb eséllyel tippeljük meg, hogy az összehasonlított két videó közül melyik nyerte el jobban a tömegek tetszését.
Egyelőre úgy tűnik, a játék folyamatosan fut. A Youtube már hirdetett is győzteseket: ezeket a videókat listába fűzve megtekinthetjük a Slam oldalán.