Gyárfás
16 °C
29 °C

Mobilos pénztárcát tesztelnek a Szigeten

2011.04.08. 15:09 Módosítva: 2011-04-08 15:24:14

Folytatódik a Sziget és a Vodafone együttműködése, és idén már 21 megabites letöltési sebességgel szörfölhetnek a fesztivál látogatói. Ilyen gyors adatátviteli sebességet telefonnal nem lehet elérni, mert nincsenek még ilyen mobilok, úgyhogy aki ki akarja használni a gyors hálózatot, feltétlenül vigyen magával laptopot. Esetleg egy szétnyitható kempingasztalt és székeket is, úgy mégis csak kényelmesebb számítógépezni.

Hasznosabb a cég új mobilvásárlási kísérlete. Idén a Szigeten nem lehet készpénzzel vásárolni, hanem minden látogató kap egy feltöltőkártyát, amelyet csak hozzá kell érinteni a pultnál lévő terminálhoz, és ezzel meg is történt a tranzakció, lehet vinni a sör meg a kolbászt. Gerendai Károly a pénteki sajtótájékoztatón elmondta, hogy körülbelül negyven kártyafeltöltő hely lesz, amelyek készpénzt és bankkártyát is elfogadnak.

A vásárlási infrastruktúra ugyanazt az NFC technológiát használja, mint ami az OTP PayPass termináljaiban is megtalálható (országszerte kb. háromszáz elfogadóhely van). A Szigeten azonban nem lehet ilyen OTP-s kártyával fizetni, csak a Sziget-kártyákkal. A rendes bankkártyák elfogadása a következő lépésben, talán jövőre várható.

Kártya+telefon

Egyelőre csak zárt körűen tesztelik a rendszert mobilokkal. Körülbelül 250 NFC-s okostelefon lesz a Szigeten, többek közt a Vodafone munkatársainál és partnereinél. Nyéki Zsolt, a Vodafone mobilfizetésért felelős igazgatója elmondta, hogy a mobilokban a SIM-kártyára telepítik az NFC-s tranzakciókat kezelő szoftvert, és az egyenleget a mobilhálózaton át töltik fel a kártyára. Ez egyfajta pilotként tekinthető, megnézik a rendszer biztonságát, a felhasználói élményt. A tapasztalatok jól jönnek majd akkor, amikor élesben kell kiépíteni ilyen rendszert, országos lefedettséggel és rendes bankkártyákkal.

Tavaly az sms-es fizetési rendszert tesztelte a Szigeten a cég, és azóta megjelentek ilyen sms-sel működő automaták a szolgáltató számos üzletében. Ez a rendszer elég sikeres, Nyéki szerint havonta több tízezren használják. A terjeszkedéshez viszont azt is meg kellett oldani, hogy ne csak az ő ügyfeleik tudjanak sms-ben vásárolni, hanem a Telenor és a T-Mobile előfizetői is, mondta a szakember.