![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
A Google a bűnözők hirdetésein is nyer
További Tech cikkek
-
Fontos újítást vezetett be az OTP, így szűrhetők ki a telefonos csalások
- Mark Zuckerberg robotokkal váltaná ki a tartalomkészítőket
- Egy mesterséges intelligenciával kapcsolatos állást utasított vissza Scarlett Johansson
- Az Europol elárulta, mennyi áldozata volt napont a kiberbűnözésnek 2023-ban
- A Microsoft elárulta, hány gépet érintett a globális informatikai hiba
A Google elismerte, hogy automatikus hirdetési rendszerének jelenleg működő formája miatt profitáltak abból is, hogy sokan illegálisan árulnak jegyeket a 2012-es londoni olimpiára. A cég közölte azt is, hogy egy tényfeltáró tudósítás hatására, illetve miután a rendőrség is jelezte ezt nekik, a eltávolították a szóban forgó reklámokat.
Az illegálisan árusított jegyek és a Google furcsa kapcsolatára a BBC egyik műsora bukkant rá, miután egy rádióhallgató megkereste őket azzal, hogy amikor a Google keresőjével igyekeztek jegyárusító irodára bukkanni, a keresési lista elején, fizetett hirdetésként egy LiveOlympic Tickets nevű céget talált. Mivel fizetett, a Google AdWords rendszerével menedzselt hirdetés volt, az illető megbízhatónak értékelte, és 750 fontért vásárolt tőlük jegyeket. Gyanút akkor fogott, amikor a cég emailben értesítette, hogy a vásárlás befejezéséhez faxon küldje el nekik a vevő aláírásának másolatát. Amikor kiderült, hogy a LiveOlympic Tickets nem hivatalos értékesítő, az egyik családtag írt a Google-nak, ám a cég azt válaszolta, hogy az AdWords egy hirdetési platform, a Google nem felelős az ott megjelenő tartalmakért, nincs arra lehetőség, hogy az összes hirdető tevékenységét monitorozzák.
A londoni rendőrség olimpiai visszaélésekkel és az olimpiához kötődő bűnözéssel foglalkozó csoportja közölte, hogy ismerik a LiveOlympic Tickets működését, és tudják, hogy törvénytelenül működnek, ám mivel a vállalkozás a tengerentúlon van bejegyezve, nagyon bonyolult fellépni ellenük – egyébként egy tavalyi rendelkezés értelmében az illegális jegyárusítás büntetését ötezer fontról húszezerre emelték. A rendőrség értesítette a Google-t, hogy az olimpiai jegyértékesítéssel kapcsolatos kereséseknél ez a vállalkozás a fő hirdető, kiemelten szerepelnek, a Google mégis több mint egy hétig fennhagyta még a bűnözőkhöz vezető reklámot. Erre csak a BBC-riport után került sor.
Rugalmatlan rendszer
A brit közszolgálati tévé munkatársai nem álltak le itt, és azt találták, hogy a Google rendszerében nagyon sok illegális hirdetés szerepel, például könnyűdrogokat, hamis személyiket, hamis útleveleket is reklámoznak.
A Google automatizált AdWords rendszerében alkalmaznak szoftveres szűrést, és ha a kulcsszavakra kereső program gyanúsnak talál egy reklámot, azt az alkalmazottak megvizsgálják, és ha valóban megsérti a felhasználási feltételeket, akkor eltávolítják. A Google azonban arra nem ad kimerítő választ, hogy egy illegálisnak minősíthető hirdetés hogyan foglalhatja el az első, kiemelt helyet. Annyi bizonyos, hogy a hirdető által fizetett összeg nagysága befolyásolja a hirdetés megjelenési helyét.
A BBC által megkérdezett szakértő úgy véli, messze nem tökéletes a Google rendszere, mivel az elküldött figyelmeztetések után napokig, esetleg hetekig is megjelennek még a csalók által fizetett hirdetések.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)