János, Pál
19 °C
34 °C
Index - In English In English Eng

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Meghódítja a női felhasználókat a Pinterest

2012.02.02. 13:51

Minden évnek megvan a maga meglepetés startupja, a tavalyié vagy inkább már idei évé a Pinterest volt, amely mostanában kezdi meghódítani a magyar netezőket. De mit tud az a Pinterest, amelyről egy új tanulmány kimutatta, hogy többen kattintanak át a hivatkozott oldalakra, mint a Google+, YouTube, Reddit és LinkedIn oldalakról együttvéve?

A Pinterest a nők Tumblre – jellemezte a startupot a Gizmodo, és ha azt nézzük, hogy az oldal felhasználóinak 80 százaléka nő, harmaduk 24-40 év közötti, akkor nem is tévedett sokat a kütyüblog. Az oldal lényege, hogy az emberek összegyűjtik és továbbosztják a neten talált képeket, fotókat.

Egy kétéves startupról van szó, amelynek felhasználói olyan kategóriákba csoportosíthatják a fotókat, mint ételek, esküvő, cuki állatok, dizájn. Ezek a fotók természetesen hivatkoznak a forrásra, innen a sok átkattintás. A legnépszerűbb kategóriák az ételek, receptek, divat, dizájn és mindenekelőtt az esküvő.

Az oldal célja, hogy „összekapcsolja az embereket azokon a dolgokon keresztül, amit érdekesnek találnak" – írja az oldal hitvallása. Az üzemeltetők szerint egy kedvenc könyv vagy recept kapcsolatot teremthet két ember között. Ha például valaki divatbolond, akkor megtalálhatja a divattal foglalkozók Pinterest oldalt és ő is gyűjtheti oda a divattal kapcsolatos fotókat és meg is nézheti, amit a többiek gyűjtöttek. Kirakatnézegetés a neten – jellemezte az oldalt találóan a The Next Web írója. Ez lehet az oka annak, hogy többségében nők használják.

A Pinterest sikerességét a Facebookon való élősködésének köszönheti. A felhasználók a Facebook-accountjukkal regisztrálnak és lépnek be, így az automatikusan kiírja a falukra az összes Facebookon végzett tevékenységüket. Így aztán nem is nehéz újabb felhasználókat nyerni. Idáig négymilliót sikerült, a júzerek őrült növekedést hoztak az oldalnak – októberre például kétezer százalékot nőtt az oldalletöltések száma, 421 millió lett a júniusi 20 millióhoz képest.

Kissé visszafogja a növekedést, de egyben növeli is az érdeklődést, hogy az oldal meghívós rendszerben működik. Mindez azt eredményezi, hogy felhasználók ezrei könyörögnek a Pinterest Facebook oldalán meghívókért, megkönnyítve az emailcímgyűjtők munkáját.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!