13,9 milliárdot veszítettek a mobilszolgáltatók
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Az Ovum elemzői úgy látják, hogy a szolgáltatóknak mindenképpen össze kell fogniuk, hogy képesek legyenek felvenni a versenyt az internetes alkalmazások térhódításával. A Whatsapphoz hasonló szolgáltatások azonban egyre népszerűbbé válnak, és sok felhasználó máris az sms leváltására használja őket. A mobilszektor szakértői szerint a szolgáltatók versenyben maradhatnának, ha a tarifáikat mindezt figyelembe véve alakítanák ki.
A vizsgálat során az Ovum a vezető közösségi alkalmazások népszerűségét vette figyelembe. A tanulmányban olyan applikációkat is megemlítettek, mint az Európában kevésbé ismert, de Dél-Afrikában roppant népszerű MXit-et. A tanulmányban ugyanakkor nem számolnak az online szolgáltatások használata által generált adatforgalmi díjakkal.
A kutatást vezető Neha Dharia szerint a szolgáltatóknak mindenképpen együtt kéne működniük a közösségi szolgáltatások üzemeltetőivel. A felhasználói szokások megosztása, az alkalmazásfejlesztőkkel folytatott konzultáció és a közösségi szolgátatások integrációja ugyanis segíthet kompromisszumos megoldást találni. A mobilgyártókkal való együttműködés szintén eredményre vezethet, mivel a gyártók akár a telefonokra is telepíthetik a szükséges alkalmazásokat.
A paradigmaváltásra még várni kell
James Barford, az Enders elemzője szerint, noha a veszteség magasnak tűnik, a közösségi szolgáltatások üzenetküldése még mindig csak egy kis részét teszi ki a mobilnetes adatforgalomnak. A BBC-nek nyilatkozó Barford megjegyezte, hogy sokan csak azért használják ezeket az alkalmazásokat, hogy pénzt spóroljanak a nemzetközi üzenetküldéssel, ami az sms-nél kétségkívül olcsóbb megoldás. Mások viszont olyan szolgáltatást váltanak ki vele, amiért egyébként sem fizetnének - például az emailt.
Barford egy 2011 áprilisában megjelent tanulmányra is hivatkozott, melyet a Comscore piackutató cég készített. Ebben az áll, hogy az Egyesült Királyságban csupán az okostelefon-felhasználók 4 százaléka küldött Whatsapp-üzeneteket egy hónap alatt. A YouGov 2011 júniusában készített felmérése pedig azt igazolja, hogy az okostelefont használók 81 százaléka még mindig az sms-t tartja az elsődleges mobilkommunikációs formátumnak.
Barford elismerte, hogy az applikációk térnyerése csakugyan fenyegető lehet a mobilszolgáltatókra nézve, de szerinte ezt az ésszerű tarifákkal kordában lehet tartani. Meglátása szerint ugyanis az emberek előszeretettel használják a mobilinternetes szolgáltatásokat, és amit az emberek szeretnek, azért hajlamosak fizetni is.