További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Az Apple több mint egymillió új iPadet is eladhatott múlt pénteken egy elemzői becslés szerint. Gene Munster péntek reggel 8-kor 750 embert számolt össze a New York-i központi Apple-bolt előtt kígyózó sorban, míg tavaly az iPad 2 bemutatása napján 1190-en várakoztak ugyanott. Más városokban is sorok kígyóztak az Apple üzletei előtt, és az is a nagy keresletet jelzi, hogy online megrendelés esetén 2-3 hétet kell várni a termék megérkezésére.
Gene Muster, aki az Apple termékeivel kapcsolatos megmondásairól híres, az első napi egymillió darabos forgalom alapján szerénynek tartja a Wall Street elemzői konszenzusát, amely a márciusban kezdődő negyedévben csupán 10,1 millió eladott iPadra számít.
Kétszeres áron adják el?
A gyártási költségeket elemző iSuppli pedig azt számolta ki, hogy az új iPad alkatrészei mennyi érnek. A legnépszerűbb, 32 gigabájtos memóriával és negyedik generációs mobilnettel felszerelt közepes modell alkatrészei körülbelül 365 dollárba kerülnek, de az Apple kétszer ennyit, 729 dollárt kér el a gépért.
A legolcsóbb 16 gigabájtos és csak wifis modell esetében 306 dollárnyi alkatrész tartozik a 499 dolláros árhoz, míg a 64 gigabájtos mobilnetes csúcsmodell 829 dolláros áráért 398 dollárnyi alkatrészt kapunk.
Ebben a számításban persze nincs benne a gyártás, a szállítás, a raktározás, az értékesítés, és a hirdetések költsége. És az a tudás, amitől az alkatrészek működő termékké állnak össze. Tehát nem lehet azt mondani, hogy az Apple nyereségkén vágja zsebre a termék árának a felét.
Felszállnak a tabletek
Az új iPad megjelenésétől független hír, de a táblagépek növekvő népszerűségét jelzi, hogy az amerikai légügyi hatóság felülvizsgálja az eszközök repülőn történő használatával kapcsolatos szabályokat.
Most taxizás és felszállás közben minden elektronikus kütyüt ki kell kapcsolni, ugyanakkor magazinokat és könyveket olvashatunk. Csakhogy ma már az utazók nagy része kütyükön olvassa a könyveket és a magazinokat is, ami az elavult szabályok felülvizsgálatára késztette az FAA-t. Különösen népszerűek az elektronikus kiadványok az USA-ban, ahol 2012 végére körülbelül 60 millió színes kijelzős táblagép és 40 millió e-könyv-olvasó lesz a felhasználóknál.
Az USA légügyi hatóság utoljára 2006-ban tesztelt az elektronikus eszközöket, amikor a tabletek és e-könyv-olvasók még nem voltak ennyire elterjedtek. Persze az amerikai utasok nem számíthatnak gyors eredményre, mert minden egyes eszközt külön-külön, utas nélküli gépeken kell kipróbálni.