Egy napig a Chrome volt a legnépszerűbb böngésző
A szoftverhasználatot feltérképező nagy piackutatók közül a StatCounter egy olyan közleményt adott ki, ami szerint március 18-ai mérésük azt mutatta, hogy a Google böngészője, a Chrome népszerűbb volt, mint az Internet Explorer összes verziója együttvéve.
A tájékozottabb felhasználók kétkedve fogadták az eredményt, és nem is ok nélkül, de a piackutató nem eredményeket hamisított meg, hanem egy ügyes, magát és a Google-t népszerűsítő marketingfogást alkalmazott: speciális mérési helyzetről közöltek adatokat.
A StatCounter havonta 15 milliárd oldallekérést regisztrál (ebből négymilliárdot az Egyesült Államokból) több mint hárommillió weboldalról. A mostani módszertani trükk egyszerű: március 18-a vasárnap volt. Bár a világ sok helyén kiemelten népszerű a Google terméke, a pünkösdi királyságnak hétfő reggelre vége lett, amikor az emberek bekapcsolták a munkahelyi számítógépeket, ezeken ugyanis jórészt az Internet Explorer valamelyik változata fut.
Ezzel együtt ez az első eset, hogy ha csak egyetlen napra is, de a Chrome megelőzze az Internet Explorert. Március 18-án egyébként csak néhány, sok felhasználóval rendelkező országban végzett első helyen a Chrome (Oroszország, Brazília, India), de például Kínában, az Egyesült Államokban vagy Németországban ekkor is csak a második-harmadik legnépszerűbb volt. Mindenesetre globálisan sikerül a dobogó felső fokára kerülnie, és ez mindenképp trendet jelez.
A StatCounter legutóbbi havi adatai szerint egyébként a három vezető böngésző arányai (mobil és asztali együtt) globálisan: Internet Explorer – 32,70%, Chrome – 27,24%, Firefox – 22,76%. Ettől jelentősen eltérnek a NetApplications februári adatai (csak asztali gépek): Internet Explorer – 48,92%, Chrome – 17,48%, Firefox – 19,35%. A rankings.hu szerint a februári magyarországi adatok: Internet Explorer – 21,26%, Chrome – 25,53%, Firefox – 40,6%.