Lajos, Patrícia
18 °C
32 °C
Index - In English In English Eng

Az Electronic Arts Amerika leggyűlöltebb cége

2012.04.07. 12:01

Az internet legnagyobb fogyasztóvédelmi blogja, a Consumerist idén is megrendezte hagyományos versenyét, ahol az olvasók szavazatai alapján, több hétig tartó szavazással döntik el, melyik Amerika legellenszenvesebb cége. A verseny egy sporteseményhez hasonlóan, egyenes kieséses rendszerben zajlik, és kizárólag a látogatók szavazatai döntenek arról, hogy a 32 indulóból (ezeket a blog szerkesztői válogatják össze a hozzájuk beérkező olvasói panaszok és sztorik alapján) ki jusson a következő fordulóba, aztán a következőbe, egészen a döntőig.

Az idei versenyben esélyesnek tartották az adatvédelmi hiányosságai miatt kritizált Facebookot (a harmadik fordulóig, vagyis a legjobb nyolcig jutott), a mindig szélsőséges érzelmeket keltő Apple-t (lenyomta a Google-t, aztán elbukott az AT&T-vel szemben), és a felhasználói adatokat tízmilliószámra elveszítő Sonyt (már az első fordulóban kiesett).

A döntőbe az egyik legnagyobb amerikai bank, a Bank of America, és a világ legnagyobb játékkiadója, az Electronic Arts jutott, előbbi a Wal-Mart szupermarketláncot, utóbbi az AT&T telefontársaságot győzte le az elődöntőben. A döntőben jelentős fölénnyel, a szavazatok 64 százalékát besöpörve győzött végül a videojátékos cég. Tavaly egyébként a Mexikói-öbölt olajjal elárasztó BP nyerte a kétes értékű címet, szoros versenyben a Bank of America előtt, tavalyelőtt pedig a Comcast kábelszolgáltató kapta a Golden Poo (arany szar) névre keresztelt trófeát.

Az EA üzleti stratégiája régóta böki a hardcore játékosok csőrét, a cég futószalagon szállítja a sikerjátékainak új verzióit, amelyekben általában roppant kevés az újdonság, de a márkanév, és az intenzív reklámkampány rendszeresen kasszasikert csinál belőlük. Emellett a licencek felvásárlásával megakadályozza, hogy bármilyen más cég például épkézláb sportjátékokat dobjon a piacra, hiszen nem használhatják a szövetségek, csapatok, játékosok neveit. A gyűlölethullám most azért csapott különösen magasra, mert a cég rákapott a teljes árú játékok mellé tömegtermelésben kiadott, pár dolláros letölthető minikiegészítőkre, ami sok játékos szerint arcátlan lehúzás. Ráadásul év elején a cég két, nagy várakozással övezett játéka is csalódást okozott a rajongóknak: a Star Wars Old Republic azért, mert erősen félkész állapotban került a boltokba, a Mass Effect 3 pedig a sztori a rajongókat igencsak megosztó lezárásával borzolta a kedélyeket.