Ötven dollár az egész Creative Suite 6
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
A Creative Suite 6 minden elemét tartalmazó Master Collection brutálisan drága, mint mindig, de a 2800 eurót nem muszáj egyben kipengetni. A Creative Cloud előfizetői havi 48 euróért megkapják a teljes a csomagot, ha egy teljes évre hűségszerződést kötnek. Aki csak egy hónapra fizet elő, 72 euróért kapja meg ugyanezt.
Könnyebb bekerülni
Természetesen nem kötelező a havidíjas opciót választani, a programok négy hagyományos csomagban is megszerezhetők. A legolcsóbb Design Standard, amiben csak Photoshop, Illustrator, Indesign és Acrobat X Pro van, 1300 euróba kerül, míg a Design & Web Premium és a Production Premium egyaránt 1900 euró.
Az árak alapján egyértelmű, hogy az Adobe előfizetésre akarja csábítani a kreatívipari munkásokat, hiszen a legkisebb hagyományos szoftvercsomag is száz euróval drágább, mint a fullextrás Creative Cloud két éves előfizetése. Jól járnak például a kis cégek, amelyek nehezen köhögnék ki a több ezer eurós teljes árat, így viszont néhány száz euróval a zsebükben is el tudnak indulni.
Vannak olcsóbb előfizetések is, a Photoshop, az Illiustrator és a Premiere Pro például havi 20 dollárért használható. A diákok kedvező áron, havi 30 dollárért kapják meg a teljes csomagot, de ehhez nekik is egy egész évre elkötelezettséget kell vállalniuk.
A Creative Cloud további előnye, hogy amikor az Adobe fejlesztői elkészülnek egy újítással, az előfizetőknek azt rögtön elérhetővé teszik, nem kell egy-két évet várni a következő verzióra. Az Adobe azt ígéri, hogy már az idén bevezet új funkciókat.
A szolgáltatáshoz 20 gigabájtos online tárhely is jár, ami megkönnyíti a tartalmak megosztását, és kényelmesebbé teszi a táblagépek használatát. (A csomagnak a tabletes programok is a részei.) Például az Adobe Ideas szoftverrel a táblegépen percek alatt összedobunk egy vázlatot, amit elmentünk a felhőbe, és az Illustratorban folytatjuk a tervezést. A webfejlesztők pedig a Proto nevű app segítségvel gyorsan összedobhatják egy portál drótvázát, az összes fejléccel és legördülő menüvel, amiket aztán a pc-n futó Dreamweaverben megtölthetnek tartalommal.
A Creative Cloud része még a Business Catalyst hoszting, amivel öt weboldalt futtathatunk, elérhető két HTML5-alapú termék, az Edge és Muse, valamint a Typekit fontkészletek.
Folyamatos bevétel
Az Adobe szempontjából előnyös az előfizetéses rendszer, mert kiszámíthatóbb lesz a bevétele. A verziófrissítés előtti hónapokban általában kevesen akarják megvenni az előző változatot, illetve az Adobe részéről extra erőfeszítéseket igényel, hogy ingyenes upgrade lehetőséggel ösztönözze a vásárlást. Előfizetés esetén a felhasználónak nem kell verziók miatt aggódnia: ha szüksége van a termékre, kifizeti a díjat.