Zsófia
15 °C
23 °C
Index - In English In English Eng

Névjegyekből épít közösséget a Zuppaa

2012.05.21. 08:45
Kiakadtak az amerikai álláskeresők, mert az interjúkon egyre gyakrabban kérik el tőlük a Facebookjuk jelszavát, a cégek ugyanis látni akarják, hogy kivel van dolguk. Ez a helyzet késztette lépésre egy most formálódó magyar közösségi oldal, a Zuppaa fejlesztői csapatát, akik az újfajta profiloldalukkal akarnak segítséget nyújtani az embereknek, hogy könnyen tudják felépíteni személyes imidzsüket.

„Mindenki jó valamiben, de sokan nem tudják, hogy mit és hogyan érdemes megmutatni magukról. Abban segítünk, hogy az emberek be tudják mutatni másoknak a gondolataikat, a hobbijukat, a személyiségüket" – mondta Jóri Csaba, a Zuppaa alapítója. A weboldal béta változatát január óta tesztelik, most készülnek a nyilvános bemutatkozásra.

Jóri szerint a vállalatok már nemcsak az álláskereső szakmai múltját nézik, a személyiségére is kíváncsiak. Tudni akarják, hogy az illető mennyire passzol a már meglévő munkaközösségbe. Még ha nem is lapozzák végig az összes jelentkező Facebookját, egy Google-keresést azért csak indítanak nevükre. A munkavállaló pedig jobban jár, ha felkészülten várja a keresést, és maga építi fel az imidzsét egy személyes bemutató oldallal.

A Zuppaa névjegyet Jóri az álláskeresők mellett olyan embereknek is ajánlja, akik már sikeresek, abban, amit csinálnak, de még nem tudták megmutatni a külvilág felé, akár start-up cégről, akár profi művészekről vagy amatőr bloggerekről van szó.

Képernyőfotó 2012-05-21 - 11.28.06 AM.png

A fejlesztés jelenlegi fázisában a Zuppaa online névjegykártyaként működik. Feltölthetünk egy gigantikus háttérképet és hozzá egy kis szöveget, illetve beköthetjük a közösségi portálokon lévő tartalmainkat. Jóri szerint a Zuppaa segítségével öt perc alatt létrehozhatunk egy vállalható profiloldalt. Persze érdemes odafigyelni rá, hogy mit osztunk meg. Nem muszáj teljes hozzáférést adni a Facebookhoz, a falunkon lévő tartalmakat titokban tarthatjuk. A profilhoz még némi keresőoptimalizálás is tartozik, a kulcsszavak kitöltésével gondoskodhatunk arról, hogy könnyen ránk találjanak.

Mint minden más közösségi portálon, itt is bejelölhetünk másokat, de nem a barátkozáson van a hangsúly. Érdekes embereket követhetünk, ami egyrészt árulkodik a személyiségünkről, másrészt pedig reményt adhat arra, hogy cserébe minket is érdekesnek találnak, és talán sikerül kialakítani egy új munkakapcsolatot. Például fent van a szájton Peresztegi "Mr. Google" Zoltán, aki a Google Hungary vezetése után Jófogás.hu apróhirdetési oldalt hozta létre, és állítólag már bejelölte néhány fiatal követője.

Miből lesz bevétel? A Zuppaa szeretne versenyeket indítani, például fotósoknak, a felhasználók bevonásával, és a júzerek célzott reklámokat láthatnak a megadott érdeklődési körük alapján. Már most is vannak céges regisztrációk, és a bevezetés harmadik fázisában várhatóan megjelennek a kluboldalak, amivel a vállalatok is több lehetőséget kapnak az imidzsük építésére.

Most még nagyon statikus a Zuppaa, de csak júniusig kell várni a bevezetés második fokozatára, és onnantól már napi szinten változó információkat is feltölthetünk az oldalra. Olyan tartalmak is lesznek, amik miatt érdemes lesz nyitva tartani a Zuppaa weboldalát – mondta Jóri arra a kérdésemre, hogy mivel tartják meg a felhasználóikat, hogyan aktivizálják őket. A portál például támogatja a Lisap Supermodel of the Year 2012 modellversenyt, ami több látogatót vonzhat.

Kapcsolatot építek, és enyém az első anigifes profiloldal
Kapcsolatot építek, és enyém az első anigifes profiloldal

A Zuppaa csapata elsősorban Magyarországra koncentrál, de az oldal angol nyelven is elérhető, és a regisztráltak 19 százaléka külföldi. Júniusban komolyabb nemzetközi terjeszkedésbe kezdenek Közép-Kelet-Európában, például Törökországban, Oroszországban és Lengyelországban. Jóri Csaba elmondta, hogy minden országban elérhetővé teszik a helyi portálokat, ahogy a hazai verzióba az Iwiw és az Indafotó is beköthető. A végső céljuk körülbelül húsz ország meghódítása, és hogy legyen néhány tízmillió felhasználójuk.

Optimista tervek, de Jóri erre azt mondta: pont ezt az optimizmust szeretnék átadni a felhasználóiknak is, hogy merjenek kiállni a nagyvilág elé, és mutassák meg, hogy miben jók.