További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
A Yahoo is beszáll a böngészőbizniszbe, csütörtökön mutatta be az Axis nevű böngészőt, vagy inkább kiegészítőt. Mert az Axist más böngészőkhöz, például Internet Explorerhez, Chrome-hoz, Firefoxhoz és Safarihoz lehet letölteni. Ethan Batraski a vezetője a Yahoo keresőinnovációs részlegének, szerinte az alapvető cél, hogy a háromlépcsős keresési folyamatot lecsökkentsék. A keresőszó begépelése, találatok megnézése és az oldalra való rákattintás közül az Axis a középsőt hagyja ki, vagyis a keresőszó beütése után rögtön a találatra ugrik.
A felhasználók állítólag nyolcvan százalékban azonnal meg is találják azt, amit keresnek, a további húsz százalékban kell kutakodniuk a szöveges keresési eredmények között. Maga a kereső beépül a böngészőbe: miután telepítette a felhasználó a kiegészítést, a bal alsó sarokban megjelenik egy keresőmező, mellette egy csillaggal és egy home gombbal.
Amikor a keresőmezőbe kattintunk, felugrik egy ablak, itt láthatóak az aktuális keresési trendek, a hozzájuk kapcsolódó hírek, találatok listázva, majd az első néhány találat előnézete is. Az előnézetek között kereshetünk is, itt az Axis szakít a hagyományos függőleges nézettel, vízszintesen lehet görgetni a találatok között. A megoldás látványos és könnyen használható, és egyszerű kereséseknél tényleg működik: ha csak egy adatra vagyunk kíváncsiak meg sem kell nyitni az oldalt, az előzénetből megtudhatjuk, mikor készült a legutolsó Die Hard-film.
A csillag gombra kattintva el lehet menteni az oldalt, ahol éppen vagyunk – ez elmenthető a kedvencek közé, de későbbi olvasásra is. A Home gomb pedig az Axis kezdőoldalára visz, ahol a felhasználó megtalálja kedvenc oldalait és azokat a cikkeket, posztokat, melyeket későbbi elolvasása tett félre.
Miért gondolja azt a Yahoo, hogy labdába tud rúgni a böngészőpiacon? Ethan Batraski szerint azért bizakodóak, mert még mindig hétszázmillióan használnak Yahoo-t, akiket el tudnak érni az Axisszal. Ráadásul az Axis valójában nem egy önálló böngésző, a felhasználó által használt böngészőbe épül bele, így nem kíván nagy váltást senkitől.
Az igazi változást a mobilverzió hozza, ott az Axis önálló böngészőként létezik és a Cnet tesztje szerint kifejezetten jól működik. Más kérdés, hogy például az iPadekben a beépített gyári böngésző az alapértelmezett, nem lehet lecserélni. Batraski bízik abban, hogy ez változni fog, hiszen az Axis a Safari két legnagyobb előnyét, a keresőmotort és a Webkitet megtartotta. Ha mégsem lesz változás, akkor az Apple is szembenézhet egy trösztellenes perrel, mint a Microsoft.
Az Axis könnyű átjárhatóságot ígér különböző eszközök között. Az eltett cikkeket könnyedén elő lehet venni tableten vagy telefonon is. Egyelőre csak ipades és iphone-os változata létezik, de már készül az androidos verzió is.