Saját közösségi oldalt indít a Zynga
További Tech cikkek
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
- Azonnal cserélje le, ha ilyen routert használ!
Idén nyáron elindul a Zynga with Friends közösségi oldal, ahol platformfüggetlenül, számítógépről, tabletről, okostelefonról bejelentkezve játszhatnak együtt a felhasználók egy sor régi, Facebookról megismert slágerjátékkal, és újakkal, mint például a Farmville 2. A Zynga Unleashed játékfejlesztői konferencia legnagyobb híre könnyen felforgathatja a közösségi médiát, de az év bukása is lehet belőle az elemzők szerint.
A San Francisco-i konferencia résztvevői pillanthattak bele először a fél éve meglebegtetett saját Zynga-portál működésébe. A tesztelés utolsó fázisában járó, nyáron élesben is elinduló oldal legnagyobb dobása, hogy összehozza a különféle játékplatformokat. Ugyanabba a játékba be lehet jelentkezni Facebookon keresztül, vagy mobilról, azon belül is mindegy hogy androidos, vagy éppen iOS-készülékről, ugyanabba a nagy közösségi térbe kerülünk.
A Microsoft próbálkozott már ilyesmivel pár éve az xboxos és pécés játékok közös többszemélyes módjaival, de az ötlet nem működött. Most alapvetően más a helyzet, a Zynga játékainál nem jelent komoly előnyt vagy hátrányt a platform amiről bejelentkezünk, és a több tízmilliós meglevő játékostábor mellett hamar meglehet az a kritikus tömeg, ami után már automatikusan jönnek az emberek kipróbálni, mi lehet ez, amivel annyian játszanak.
A cég egy sor új játékot is bemutatott, amelyek először a Zynga with Friendsen lesznek elérhetők, a legnagyobb sikerre természetesen a céget a csúcsra emelő Farmville folytatása számíthat – erről is derült ki a legkevesebb, gyakorlatilag csak annyi, hogy 3d-s megjelenítést kap. Nagy reményeket fűz a cég a Chefville-hez, ami a tévés főzőshow-k és sztárséfek népszerűségét próbálja meglovagolni, a virtuális főzőcskézés közben valódi recepteket gyűjtögethetnek és cserélgethetnek benne a játékosok. Jön még a virtuális otthonépítős-lakberendezős The Ville, és a népszerű szókirakós játék Words with Friends ötödik része is, a Matching with Friends.
A cég nem csak a saját játékaival próbálja átcsábítani a saját hálózatába a facebookos játékosokat, de egy sor fejlesztővel kötött együttműködési megállapodást, hogy a Zynga platformjára készítsenek játékokat. A konferencián Mark Pincus Zynga-vezér három új céget köszöntött az istállóban, ahol a kicsi, feltörekvő stúdiók mellett olyan nevek is szerepelnek, mint a játékosok számára évtizedek óta ismert japán Konami vagy a Majesco. A Zynga ugyanazzal a recepttel vonzza magához a játékok készítőit, amivel a Facebookon milliárd dolláros óriássá nőtt: hatalmas potenciális felhasználói bázist, és a játékokat futtató infrastruktúrát ajánl, cserébe hirdetési felületet, és a játékok mikrotranzakciós bevételeiből némi részesedést kér.
Szakértők szerint a Zynga with Friends indulásától, és a cég önállósodásától elsősorban a Facebooknak van félnivalója, a közösségi oldal ugyanis évek óta szoros szimbiózisban él a játékkészítővel, a bevételeinek jelentős részét (egyes becslések szerint tíz százalékát) adja a zyngás játékok forgalmából leesett jutalék. A cég tőzsdére lépése előtt a leendő befektetők számára kiadott tájékoztatóban is a legfontosabb kockázati tényezők között sorolták fel a Zynga-fóggőséget, és annak lehetőségét, hogy a játékfejlesztő előbb-utóbb elkezd a Facebookon túlra is kacsingatni. Persze ez a függőség kölcsönös, a Farmville-nek és társainak is alapvető szükségük van a Facebook szállította több százmilliós potenciális játékostáborra, így az is egy reális forgatókönyv, hogy a váltás nem jön be, mert a játékosok nem követik a játékokat az új platformra a régi megszokott környezetből.