Több mint 144 millió amerikai használja valemelyik online közösségi oldalt, ha saját ország lennének, nagyobb lenne a lélekszámuk, mint Japánnak, Oroszországnak vagy Mexikónak – derül ki egy friss tanulmányból, ami az amerikaiak online viselkedéséről szól. A kutatók elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogy hogyan oszlik meg az egyes közösségi oldalakon a felhasználói bázis a nemek között, és azt találták, hogy a két legnagyobb oldalon, a Facebookon és a Twitteren a nők kerültek többségbe. A közösségi oldalak online játékaiban is a női nem a domináns, azon belül is a Farmville-korosztálynak csúfolt 55 év felettiek.
A nők az összes közösségi oldal felhasználói között is átvették a vezető kelyet, a 144 milliós teljes amerikai tábor 56 százaléka nő. A felmérések szerint nemcsak többen vannak, de okosabban is használják ezeket az oldalakat, jobban ügyelnek az adatvédelmi beállításokra, és a férfiakhoz képest fele eséllyel posztolnak olyasmit a profiloldalukra, amit később megbánnak. A Facebookon 58:42 a nemek aránya az aktív felhasználók között, a Twitteren pedig 64:36, ráadásul a nők aktívabbak is, több bejegyzést írnak és többet is kommentelnek. A Facebookon a férfi felhasználók 11 százaléka frissíti naponta a státuszüzenetét, a nőknél ez az arány 18 százalék. Még durvább a nemek arányának eltolódása a Pinteresten, ami először célozta meg direkt a nőket a közösségi oldal felépítésével és szolgáltatásaival: itt százból 82 felhasználó nőnemű.
Meglepő módon a nők vannak többségben a sztereotípiák szerint tipikusan férfi elfoglaltságnak számító online játékokban is a közösségi oldalakon. Az arány itt 60:40, és különösen látványos az 55 feletti nők aránya, a Zynga játékaival ebből a csoportból többen játszanak, mint a tipikus gémerként elkönyvelt 14-34 közötti férfiak.
A nagyobb közösségi oldalak között hármat találhatunk a felmérésben ahol férfidominancia van: a linkmegosztó Redditet, a szellemvárosnak gúnyolt Google Plust, és az álláskeresőkre, munkakapcsolatok ápolására fókuszáló Linkedint.