Szokatlan kiugrás észlelhető az autólopásokon belül a BMW legújabb modelljeinél idén tavasz óta Nagy-Britanniában. A jelenség áprilisban kezdett felfutni, ma pedig már a YouTube-on tűnnek fel a biztonsági kamerás felvételek, amelyeken azt látni, hogy az autókat pár perc alatt, különösebb fizikai erőszak alkalmazása nélkül törik fel, vagy éppen úgy törik be az ablakot, hogy a riasztó nem szólal meg. Hatástalan az immobilizer, és persze slusszkulcsra sincs szükségük a tolvajoknak.Az érintett autók közös jellemzője, hogy slusszkulcs nélküliek.
A jelek szerint sikerült valamilyen biztonsági rést találni az autók fedélzeti számítógépén futó szoftverben, az ipari kamerás felvételeken ugyanis rendre furcsán viselkednek a kocsik: az indításhoz nem kér jelszót a rendszer, az OBD (onboard diagnostic, az autó önellenőrző rendszere) bekapcsol, amikor nem kellene neki, a különféle biztonsági szenzorok pedig vaknak és süketnek mutatkoznak. A tolvajok már azelőtt átveszik az irányítást az autó felett, hogy egyáltalán az ajtót kinyitnák. Sok esetben egy használt és átprogramozott kulcskártyát csatlakoztatnak rá az autó OBD rendszerére, és arról hitetik el a fedélzeti számítógéppel, hogy a valódi kulcs az.
A BMW elismerte, hogy valami hiba van a rendszerben, de a Jalopnik autós blognak nyilatkozó szóvivő érezhetően igyekszik elkenni a problémát, és arról beszél, hogy minden luxusautómárka különös figyelmet élvez a tolvajok irányából, és az egész iparág ezzel a jelenséggel küzd. A jelek szerint azonban a hekkelős lopások hulláma csak a BMW modelljeit érinti, és a tulajdonosoknak jelenleg az az egyetlen lehetőségük a védekezésre, hogy a gyári védelmi rendszereken felül plusz riasztót vagy lopásgátlót szereltetnek be.