Itt az Angry Birds utóda
Az Angry Birds ki lett már kiáltva a 2010-es évek Miki egerének és Super Mariójának, bőven egymilliárd felett jár a játék letöltésszámlálója, a készítője, a finn Rovio pedig degeszre keresi magát a játék különféle speciális kiadásaival, és a beépített mikrotranzakciós megoldással. Nem is csoda, hogy a fejlesztők az elmúlt két és fél évet a fejőstehén nagyüzemi fejésével töltötték, és kismillió extra pályát, kiegészítőt készítettek, nem is beszélve a világot meghódító Angry Birds-ajándéktárgyak áradatáról.
2009 óta most először azonban a Rovio új játékkal jelentkezik, ami végre nem dühös madarakról és agresszív malacokról szól. Egymilliárd letöltött Angry Birds után az Amazing Alex előtt olyan magasan van a léc, mintha James Cameron forgatna új filmet.
Az új játékot valójában nem a finn csapat készítette, egy amerikai fejlesztőcsapat (valójában egy családi hobbivállalkozás) félkész játékát vette át, javította fel a grafikáját, és ültette át bele az Angry Birdsben már bevált üzleti modellt. Egy nagy különbséggel: míg az Angry Birds legtöbb verziója ingyenes volt, és csak a játékban segítő speciális tárgyakért kellett fizetni, az Amazing Alexért már alapban 99 centet kérnek. Cserébe nem jelennek meg benne hirdetések sem.
Ahogyan az Angry Birds, úgy az Amazing Alex sem vadonatúj ötletre épít. A fizikai alapú fejtörőkkel operáló, bonyolult és vicces gépezetek építésére alapuló játékhoz nagyon hasonló volt a kilencvenes években a nagy sikerű Incredible Machine sorozat. Az Amazing Alex igazán nagy dobása az lehet, hogy mi magunk is készíthetünk benne pályákat, amiket megoszthatunk az ismerőseinkkel.