A Microsoft az Office irodai programcsomaggal keresi a legtöbb pénzt, és minden erejével próbálja megvédeni ezt a fontos bevételi forrást. A redmondi szoftvercég csökkentette a felhőalapú irodai szolgáltatás, az Office 365 árát, illetve növelte a viszonteladók jutalékát – derül ki a Wall Street Journal összeállításából.
Az üzleti napilap szerint a Microsoft egy Google Compete nevű részleget is felállított, aminek az egyetlen feladata megakadályozni, hogy az ügyfelek Office helyett Google Appsot kezdjenek használni. Az újság nem sokat tud a részleg módszereiről, de úgy tudja, hogy egy esetben még a redmondi főhadiszállásra is elvitték egy vállalati ügyfél igazgatóit, hogy megmutassák nekik az Office-szal kapcsolatos készülő újdonságokat. Ami végül mégsem győzte meg a Dominion Enterprises nevű céget, és az évi kétmillió dolláros Microsoft-előfizetését tizedannyiba kerülő Google Apps-előfizetésekre cserélte.
Minden nehézség ellenére a Microsoft azt mondja, hogy a saját online ajánlata, az Office 365 nagyon sikeres, és jó úton halad afelé, hogy ez legyen az eddigi leggyorsabban fogyó nagyvállalati terméke. A Microsoft egyébként hétfőn tart egy nagy sajtótájékoztatót San Franciscóban, és a pletykák szerint ezen az Office lesz a középpontban.