Kezd unalmassá válni a 3d
Amióta újra felbukkantak a mozikban a háromdimenziós szuperprodukciók, és az otthonainkat is meghódították a 3d tévék, azóta vita tárgya a térhatású megjelenítés forradalma. Sokan a filmipar megmentőjét látják a 3d-ben, míg mások teljesen fölöslegesnek tartják ezt a látványos effektet. Úgy tűnik az utóbbi tábort erősíti a Ivata Szatoru, a Nintendo elnöke is, ami azért meglepő, mert a japán vállalat legfőbb terméke egy 3d megjelenítővel felszerelt kézikonzol.
Az Independent című brit lapnak adott interjúban Szatoru azt mondta, hogy a 3d iránti érdeklődés valószínűleg ismét csökken. A Nintendo természetesen folytatja a Nintendo 3DS és 3DS XL nevű konzolok gyártását, de ezekben nem a térhatású megjelenítőn lesz a hangsúly. A szakember szerint a 3d hatás fontos része a konzolnak, de ez önmagában nem elegendő ahhoz, hogy felpiszkálják az emberek érdeklődését.
Az amerikai filmstúdiók adatai is alátámasztják Szatoru meglátását. Bár a stúdiók 2011-ben tizenkilenccel több 3d filmet adtak ki, mint az előző évben, a mozik 3d-ből származó forgalma 18 százalékkal, azaz körülbelül 400 millió dollárral csökkent. Az NDP Group piackutató cég szerint a 3d tévék piacán sem sokkal jobb a helyzet, annak ellenére, hogy az Egyesült Államokban nő a 3d tévék forgalma. A felmérések szerint azon vevők körében, akik a következő fél évben tévét akarnak venni, csupán 14 százalék akar mindenképpen 3d-t.
Több oka is lehet annak, hogy csökken a 3d népszerűsége. A mozikban drágábbak a 3d vetítések, a tévéket szemüveggel kell nézni. A Nintendo konzoljával pedig nem lehet túl nagy beleéléssel játszani a 3d játékokat, mert a térhatás csak bizonyos szögekből látszik, tehát játék közben nem érdemes mozgatni a konzolt.